Vă răspunde: Mihai Titichi Şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.
Marius Jugariu: Am trimis o sesizare pe 1.09.2008 la OPC Bucureşti privind serviciile unei companii de telefonie mobilă. Am dat nenumărate te le foane şi de-abia în 2.10.2008 mi s-a spus la telefon că sesizarea mea „s-a primit”. De atunci şi până acum dau telefoane peste telefoane, şi sesizarea mea s-a făcut pierdută. Ce pot face ca să primesc un răspuns? Unde aş putea să re clam OPC-ul? Dacă sunteţi nemulţumit de modul în care a fost tratată reclamaţia dumneavoastră, puteţi înainta o sesizare Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, instituţie în subordinea căreia se află toate oficiile locale pentru Protecţia Consumatorilor.
Maria A., din Dâmboviţa: Am cerut la un restaurant, unde am servit masa, cârnăciori de porc şi le-am spus să nu-mi aducă dacă conţin şi carne de oaie pentru că sunt alergică. M-au asigurat că nu am de ce să-mi fac griji. După ce am mâncat o bucată, mi s-a părut că aveau un gust ciudat, dar ospătarii mi-au spus că exagerez. Însă, când am plecat, mi-au apărut pe corp bubiţe roşii şi mi s-a făcut rău. Am fost la doctor şi mi-a spus că am toxiinfecţie alimentară. Cum aş putea să-i fac pe cei responsabili să plătească? În principiu, aveţi două posibilităţi de a acţiona în acest caz. În primul rând, puteţi face o reclamaţie împotriva comerciantului la Autoritatea Naţională Sanitar- Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor pentru a analiza situaţia creată şi a aplica sancţiuni, dacă este cazul. În al doilea rând, puteţi acţiona în instanţă comerciantul. Totuşi, în ambele situaţii, este dificil să obţineţi ceva dacă nu aţi păstrat o mostră din alimentul pe care îl incriminaţi.
În sprijinul cititorilor
- În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro.