CE DREPTURI AVEŢI: „Mi s-a livrat o uşă fără prag”

CE DREPTURI AVEŢI: „Mi s-a livrat o uşă fără prag”

Vă răspunde Mihai Titichi şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.

Marian Preda: Am cumpărat o uşă pentru dormitor, iar atunci când am făcut comanda am văzut nişte modele care aveau şi prag. Când au livrat-o, nu mi-au adus-o însă cu prag şi susţin că nu am solicitat. Există vreo soluţie pentru a mi se pune şi pragul acesta? Nu se încadrează la înşelăciune ce fac aceşti furnizori care îţi arată un model pe care apoi îl livrează incomplet? Dacă în pliantul de prezentare modelul de uşă achiziţionat de consumatoare este prezentat ca un ansamblu unitar împreună cu pragul, la un singur preţ, atunci nu are nicio im por tanţă dacă acesta a fost solicitat sau nu. Acest caz se încadrează în dispoziţiile art. 5, lit. a din Legea nr. 449/2003, din interpre tarea căruia rezultă că există lipsă de conformitate atunci când produsele nu corespund descrierii făcute de vânzător şi nu au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model. Vânzătorul este obligat să repare lipsa de conformitate apărută. În cazul în care acest lucru nu se întâmplă, vă puteţi adresa oficiului local pentru protecţia consumatorilor.

În sprijinul cititorilor

În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.

Ne puteți urmări și pe Google News