CE DREPTURI AVEŢI: „Este legal să se ceară bani la cablu în avans?
- Adam Popescu
- 30 martie 2009, 00:00
Vă răspunde Mihai Titichi, şef Serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.
Liana, din Iaşi: În data de 15.08.2008 am achiziţionat o centură vibratone pentru care am plătit 201 de lei. Produsul are o garanţie de 12 luni. În 11.12.2008 am returnat centura pentru că s-a stricat. Pentru că nu mi-au mai dat niciun semn, după o lună, am început să sun la departametnul de relaţii cu clienţii unde am fost dusă cu vorba sau mi-au închis telefonul . Vă rog să-mi spuneţi dacă-mi pot recupera banii? Unde pot să reclam ca să am şanse să mi se rezolve această problemă? Puteţi solicita rezilierea contractului şi restituirea contravalorii produsului, potrivit art. 13 din Legea 449/2003 pentru că nu aţi beneficiat nici de repararea, nici de înlocuirea produsului, iar vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă rezonabilă. Problema poate fi reclamată la oficiul local pentru Protecţia Consumatorilor, având în vedere că vânzătorul a refuzat soluţionarea pe cale amiabilă. Lucian, din Mediaş: Când am fost să achit cablul TV mi-au spus că nu îmi pot lua banii pe luna în curs fără să plătesc şi luna următoare. Până acum nu au procedat aşa, acum este prima dată. Este normal să plătesc pentru acest serviciu în avans? Unde pot să reclam? Solicitarea plăţii abonamentului în avans nu este ilegală. Totuşi, în anumite situaţii, clauza contractuală care stabileşte plata în avans a abonamentului poate fi considerată abuzivă. Puteţi reclama problema la oficiul local pentru Protectia Consumatorilor.