Cârcotaşi de un deceniu

Cârcotaşi de un deceniu

Astăzi se împlinesc 10 ani de când Şerban Huidu a pus bazele „Cronicii cârcotaşilor”. De atunci, emisiunea a crescut de 10 ori.

În anul 2000, un tânăr slăbuţ, Şerban Huidu, cunoscut deja, de cinci ani, de la Radio 21, venea cu mult entuziasm la Prima TV cu o idee de „emisiune cu atitudine”: „Cronica cârcotaşului”. Curând i s-a alăturat cameramanul Marian Stanciu (Puştiu’), iar un an mai târziu, în februarie, Mihai Găinuşă, cel care a adăugat un echilibru nou-formatei „Cronica cârcotaşilor”.

Cum a crescut echipa De atunci, lucrurile au început să se mişte din ce în ce mai bine pentru emisiunea de miercuri seara de la Prima TV. Echipa s-a mărit cu bebeluşele Oana şi Delia, cu Mistreţu’ (Tavi Păscuţ) şi cu neegalabilul, Dezbrăcatu’ (Codruţ Kegheş).

La sfârşitul anului 2009, conform datelor furnizate de GfK România, „cârcotaşii” înregistrau o medie de audienţă de 4,4 puncte de rating şi 10,6 procente cotă de piaţă, în targetul 18-49 Urban cu guests. La începutul anului, echipa a trecut prin cel mai trist moment posibil: colegul lor, actorul Toni Tecuceanu, a încetat din viaţă din cauza complicaţiilor pulmonare provocate de virusul gripei porcine.

O emisiune longevivă

De 10 ani, cârcotelile nu s-au mai oprit, şi ar mai fi subiecte, după cum spune Şerban, pentru încă 10 ani de înţepături ironice. „Sunt la fel de entuziasmat ca la început. Chiar dacă entuziasmul este mai pe fundul borcanului acum, încă nu suntem leşinaţi. Avem resursele necesare pentru încă 10 ani de «Cronica Cârcotaşilor », dar nu ştiu dacă ne mai suportă lumea”, spune Şerban Huidu.

Calm şi optimist, Mihai Găinuşă îl completează: „Vom mânca tort la 20 de ani”. Cronica Cârcotaşilor este cea mai longevivă emisiune de după 1989 difuzată la un singur post de televiziune. Gafele în direct, bâlbele prezentatorilor, inepţiile politicienilor, fiţele aşa-ziselor VIP-uri locale, dar şi topul Ruşinică, scenetele şi cântecele parodiate sunt puctele de atracţie ale uneia dintre cele mai premiate emisiuni.

  • Aceasta a obţinut, şase premii „TV Mania” „Cea mai bună emisiune de divertisment” şi un premiu pentru „Cel mai reuşit cuplu de prezentatori”, Premiul APTR în 2002 pentru Pamflet, iar în 2003 pentru Divertisment.

Publicul, vânător de greşeli

În general, alegerea subiectelor în „Cronica cârcotaşilor” este legată de audienţa pe care o are televiziunea sau emisiunea respectivă. De multe ori, apariţia în cronică este rezultatul reclamaţiilor pe care le fac telespectatorii la cronica@primatv.ro sau pe cârcotaşii.ro.

Aproape toate vedetele importante din showbizul autohton au ajuns în atenţia Cronicuţei.

„Se întâmplă destul de rar să existe persoane publice care să nu ajungă în emisiunea noastră. Sau, probabil, doar persoanele care se cred publice, dar nu sunt. Acestea este posibil să nu fii ajuns la noi. Cele cunoscute, sigur au trecut cel puţin o dată”, spune Huidu.

Găinuşă îl completează: „În general, persoanele publice se laudă când ajung la Cronică şi nu invers. Dacă se laudă că nu au ajuns, înseamnă că nu există în peisajul mass-media. Dacă a ajuns şi Fernando din Caransebeş, cea mai mare personalitate din Caransebeş”, spune realizatorul. 

PĂRERI

„O supapă pentru telespectatori”

„«Cronica cârcotaşilor» a venit pe o nevoie normală a publicului de orice fel, nu numai a românilor: pofta de a-şi ironiza şi satiriza liderii, vedetele, conducătorii, în deplină siguranţă. Nici în alte epoci, nevoia nu era lăsată neacoperită: aveam, păstrând proporţiile, un Toma Caragiu sau un Amza Pelea”, este de părere Petrişor Obae, editor paginademedia.ro.

În urmă cu 10 ani, emisiunea devenea o alternativă la umorul oferit de mai experimentaţii lor colegi de la Divertis.

„Divertis nu avea frecvenţa săptămânală, astfel încât să asigure periodic o doză de umor. Iar Mircea Badea nu era încă omul Din gura presei. Un public aparte erau celelalte posturi TV, care se uitau mânate de un resort cât se poate de românesc: capra vecinului. Pentru propriul post, «Cronica» a fost ani buni locomotiva de audienţă. Ce arată vârsta de 10 ani, «înaintată» pentru piaţa TV de la noi? Că încă avem marfă de cârcotit, că încă avem ce repara, că putem mai mult. În TV, doar cine nu munceşte nu ajunge subiect la «Cronica cârcotaşilor»”, adaugă analistul.

Ne puteți urmări și pe Google News