Calitate

Calitate

Noua Mazda6 susţine pretenţiile producătorului nipon de a se impune pe piaţa europeană.

Noua Mazda6, care a fost prezentată publicului român la ediţia din acest an a SIAB, este disponibilă la vânzare din această lună. Alături de designul atrăgător, clar japonez, noua generaţie Mazda6 punctează la alte capitolele importante: siguranţă, motorizări şi preţ. Cea mai accesibilă versiune a automobilului de clasă medie pleacă de la 19.900 de euro, cu toate taxele incluse (inclusiv cea vamală de 10%).

Forma aerodinamică, cu farurile frontale agresiv înclinate, creşte senzaţia de autoritate. Privită din spate, noua Mazda6 afişează o imagine compactă, elegantă, care împrumută destule din atributele look-ului Lexus.

Ca şi în cazul generaţiei anterioare, vor fi disponibile trei versiuni de caroserie: sedan, hatchback şi combi, primele două imediat, ultima, ceva mai târziu. Mai mare, mai bine Deşi e dezvoltat pe o platformă similară cu cea a nou-lansatului Ford Modeo, Mazda6 are totuşi dimensiuni mai compacte. Comparaţ ia cu generaţia anterioară arată însă că noul „6“ este mai lung, mai lat şi mai înalt, creşterea ampatamentului răsfrângându-se pozitiv asupra spaţiului interior. O reuşită a inginerilor niponi este reducerea greutăţii, cu aproximativ 35 de kilograme, prin reconfigurarea unor subansamble. Rezultatul dietei? Consum şi emisii de noxe scăzute.

Şoferului îi sunt create condiţii pentru o manevrare cât mai facilă a maşinii, prin amplasarea justă a tuturor comenzilor. Sistemul Cross-Functional Network gestionează funcţiile audio, de navigaţ ie şi de climatizare, care pot fi reglate prin intermediul comenzilor de pe volan.

Chiar dacă nu a fost încă testată de Euro NCAP, Mazda6 aşteaptă un rezultat pozitiv la testul de siguranţă a pasagerilor. Din acest punct de vedere, dotările standard oferite sunt mai mult decât generoase. Astfel, sistemele ABS, EBD (distribuţia electronică a frânării), DSC (controlul dinamic al stabilităţii) şi TCS (controlul electronic al tracţiunii) echipează chiar şi cea mai ieftină versiune. Lor li se alătură şase airbaguri.

Toate patru-s norocoase Sub capotă se va regăsi unul dintre cele patru motoare oferite, trei pe benzină, unul pe motorină, toate cu patru cilindri în linie. Cel mai puternic este propulsorul pe benzină de 2.5 litri, complet nou, care generează 170 de cai-putere şi graţie căruia Mazda6 atinge o viteză maximă de 220 km/h. Variantele mai mici - de 1.8 şi 2.0 litri - sunt suficient de puternice. În plus prezintă valori de consum reduse cu până la 10% faţă de modelul anterior.

Unitatea turbodiesel, de 2.0 litri, care se va alătura ulterior „tripleţilor“ pe benzină, se distinge prin cuplul superior şi consumul cel mai mic.

Ne puteți urmări și pe Google News