BMW, Seria de 5 stele

BMW, Seria de 5 stele

DRIVE-TEST. 530d xDrive epatează cu un tur de forţă tehnologic, axat pe siguranţă şi confort, dar reuşeşte să rămână fidel valorilor tradiţionale ale mărcii: fuleul de campion şi echilibrul desăvârşit.

Modelul premium BMW Seria 5 s-a dovedit a fi cel mai sigur vehicul de clasă mare evaluat, anul trecut, de Euro NCAP. Versiunea 530d xDrive a fost, de departe, cel mai confortabil autoturism testat de EVZ de o lungă perioadă de timp. În ultimii ani, majoritatea maşinilor trecute pe la Euro NCAP a primit calificativul maxim – cinci stele pentu siguranţa pasagerilor.

Seria 5 a reuşit să se remarce, totuşi, datorită punctajului perfect – caz singular în 2010 – primit pentru unul dintre cele patru criterii de evaluare şi anume nivelul de asistenţă oferit şoferului.

Bucureşti - Cluj sau Euro NCAP

O deplasare pe relaţia Bucureşti – Cluj şi retur a fost exact prilejul de care aveam nevoie pentru a verifica, în condiţii de trafic greu, ceea ce experţii Euro NCAP au decelat în intimitatea propriului laborator. Majoritatea sistemelor care ne-au uşurat misiunea fac parte din bogata şi costisitoarea listă de opţionale, dar acest amănunt nu trebuie să le descalifice. Seria 5 este oricum o maşină la care celor mai mulţi dintre noi le este permis doar să viseze.

Într-o secundă, cât vă luaţi ochii de la şosea şi citiţi "100 km/h" pe vitezometru, Seria 5 înaintează 28 de metri. BMW corectează acest neajuns cu sistemul opţional Head-Up Display, care proiectează viteza curentă direct în câmpul vizual, pe parbriz.

De cele mai multe ori însă, dacă o altă soluţie inteligentă este activată – vorbim de pilotul automat cu funcţie Stop&Go – utilitatea Head-Up Display-ului poate fi pusă la îndoială. De ce? Întrucât, după setarea vitezei de croazieră dorite, pilotul automat activ reduce viteza, până la 0 km/h, când e nevoie, dacă maşina din faţă încetineşte sau se opreşte. Dacă Seria 5 staţionează pentru mai puţin de trei secunde, sistemul va ordona continuarea automată a călătoriei. După acest interval, pentru ca BMW-ul să pornească şi să accelereze până la viteza stabilită, trebuie doar să apăsaţi un buton de pe volan.

Pentru traversarea Văii Oltului, 530 xDrive propune două abordări. Prima – presupune lăsarea comenzilor maşinii în grija inteligenţei artificiale (după cum am evidenţiat anterior) şi rularea play-list-ului preferat prin cele 16 boxe ale sistemului audio – aşa cum am făcut la dus. A doua, preferata noastră, bifată la întoarcere, mizează pe resursele clasice ale unui BMW: motorul şi dinamica de referinţă.

Viteza salvează vieţi

Cine spune că în România n-ai nevoie de mulţi cai-putere (şi, evident, de demaraje ameţitoare şi un echilibru superior), probabil că nu a avut vreodată plăcerea de a scăpa de o coloană de TIR-uri fără nici cel mai mic efort sau risc inutil şi – aici chiar salutăm lucrătura fericită a destinului – nici n-a fost nevoit să execute o manevră de evitare în criză de timp a unor obstacole pe patru sau mai multe roţi aflate pe mâna unor şoferi scăpaţi, probabil, de la balamuc.

Euro NCAP a avut dreptate. Seria 5 se comportă ca un model de cinci stele în mai toate împrejurările. Din păcate, mai este şi enervant de scump, predispus să cadă pradă unor acte de vandalism şi condus, nu-i aşa?, aproape cu necesitate, de altcineva. INFORMAŢII ESENŢIALE

BMW 530d xDrive

Lungime/lăţime/înălţime: 4,89/1,86/1,46 metri Ampatament/masă proprie: 2,96 m/1.865 kg Capacitate rezervor/portbagaj: 70/520 l Motor: turbodiesel, 2.993 cmc, 258 CP, 560 Nm, 150 g/km Transmisie: 4x4, 8+1 A Performanţe: 6,1 (0-100 km/h), 250 km/h (viteză maximă) Consum oficial mixt: 5,7 l/100 km Consum în test: 7,1 l/100 km (minim), 14,1 l/100 km (maxim) Dotări (selecţie): airbaguri (frontale, laterale şi cortină), ABS, DSC (echivalent ESP), radio-CD (sistem de sonorizare HiFi, 16 difuzoare, USB), sistem de navigaţie, climatizare automată, bluetooh, pilot automat, sistem asistenţă parcare, Adaptive Drive, Dynamic Drive, Soft-Close (pt portiere), sistem avertizare la părăsirea sau schimarea benzii de rulare, scaune faţă Confort cu încălzire şi ventilaţie, faruri xenon, tapiserie din piele Dakota Preţ cu TVA: 89.644 euro (model testat) / 43.958 (minim gamă) Concurenţi: Audi A6 3.0 TDI quattro – 245 CP – 55.700 euro cu TVA; Mercedes-Benz E 350 CDI 4Matic– 265 CP – 57.505 euro cu TVA

CURSA ÎNARMĂRILOR

M5, noua rachetă sol-sol dotată cu un V8 de 550 CP

Modelul supersportiv BMW M5 de nouă generaţie, catapultat de un V8 twin-turbo pregătit să livreze 550 de cai-putere, redeschide frontul de luptă împotriva altei celebre "rachete" germane – Mercedes-Benz E 63 AMG (525 CP).

Cea mai nouă creaţie a producătorului din München va fi expusă la Salonul auto de la Frankfurt din toamnă şi, la scurtă vreme după, în showroom-urile mărcii. BMW va face clarificările comerciale cuvenite în apropierea acestor două momente.

4,4. Numărul de secunde suficient pentru atingerea „sutei”

Alături de cei 550 de cai-putere, capodopera supra-alimentată de 4.4 litri de sub capota noului M5 (o premieră pentru supermodelul german) mai livrează şi un cuplu motor impresionant – de 660 Nm, disponibil la numai 1.500 rpm! – care este canalizat către puntea spate prin intermediul unei cutii automate cu dublu ambreiaj şi 7+1 rapoarte.

Noul M5 poate ajunge la 100 km/h (cu start de pe loc) în numai 4,4 secunde. Pentru amatorii de statistici, BMW-ul este mai rapid cu 0,1 secunde decât rivalul E 63 AMG până la 100 km/h, dar sensibil mai blând cu mediul şi portofelul proprietarului (dacă asta ar conta cumva), având un consum mediu oficial mai mic cu 2,7 litri "la sută" – 9,9 faţă de 12,6 l/100 km – şi o amprentă poluantă inferioară cu 63 de grame pe kilometru – 232 faţă de 295 g/km.

Ne puteți urmări și pe Google News