BMW 520d EfficientDynamics este limuzina care, pentru a parcurge o sută de kilometri, are nevoie de mai puţină motorină decât un Logan.

De joi, ea poate fi comandată şi la dealerii din România ai mărcii muncheneze.

Cea mai nouă şi mai eficientă versiune a gamei BMW Seria 5 –  520d EfficientDynamics – oferă câteva performanţe-record pentru o maşină care poate trece, în anumite cercuri, drept limuzină.

Oficial, berlina germană de clasă mare consumă, în medie, 4,5 l/100 km. Un break Dacia Logan MCV 1.5 dCi are nevoie, în aceleaşi condiţii ideale, de 4,8 l/100 km.

Ambele maşini emit în atmosferă 119 grame de dioxid de carbon pe kilometru.

BMW 520d EfficientDynamics mizează pe un motor turbodiesel de 2.0 litri (patru cilindri), care dezvoltă 184 de cai-putere. Dacă este neapărat nevoie, maşina de 4,9 metri lungime şi 1,7 tone poate sprinta până la 100 km/h (cu start de pe loc) în 8,2 secunde.

Dacia Logan MCV 1.5 dCi are sub capotă o unitate alimentată cu motorină de 1.5 litri, care livrează fie 75, fie 90 de cai-putere (în funcţie de versiune).

În cel mai fericit caz (1.5 dCi – 90 CP), break-ul Dacia (mai uşor cu aproximativ 400 de kilograme decât 520d EfficientDynamics) acoperă intervalul 0-100 km./h în 13,7 secunde.

BMW 520d EfficientDynamics va fi comercializat în paralel cu modelul stardard 520d şi la acelaşi preţ cu acesta: 44.578 de euro cu TVA.

Şi dacă tot am ajuns aici, să mai adăugăm doar că cel mai sprinten, dar şi cel mai accesibil Logan MCV cu şapte locuri (două în plus faţă de ceea ce oferă Seria 5) – Preference 1.5 dCi (90 CP) – costă 12.500 de euro.