Black Friday: Românii cumpără mai puţin decât ar vrea!
Editura Evenimentul si Capital

Black Friday: Românii cumpără mai puţin decât ar vrea!

Autor: | | 1 Comentarii | 438 Vizualizari

Românii cumpără mult mai puțin decât intenționează să o facă în perioada reducerilor de Black Friday.

Informaţia reiese dintr-un nou studiu în rândul utilizatorilor români de internet, din mediul urban. Studiul este realizat de Starcom MediaVest Group și Leo Burnett România, în colaborare cu TNS România.

Cercetarea monitorizează comportamentul acelorași 1.479 de oameni înainte și după Black Friday, pentru a oferi o imagine asupra intențiilor, comportamentului de cumpărare și a percepției pe care shopperii online din România o au asupra acestui eveniment.

“Black Friday își pierde din semnificația sa inițială, aceea de vinerea în care comercianții fac cele mai mari reduceri din timpul anului, fiind asociat tot mai mult cu o perioadă de scăderi de prețuri și nu neapărat substanțiale, ce poate ajunge și la câteva săptămâni. Una dintre părerile des întâlnite în rândul respondenților este că nu a existat o reducere semnificativă de preț, că acest Black Friday nu a fost chiar atât de avantajos din punct de vedere financiar”, a declarat Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights, Starcom MediaVest Group.

“Studiul a împărțit segmentul utilizatorilor de internet din mediul urban în patru categorii, cel mai mare procent fiind ocupat de Involved Buyers (43%) - cei care au intenționat și au cumpărat de Black Friday. A doua categorie este reprezentată de Black Friday Indifferent (25%) - cei care nu intenționau să cumpere și n-au cumpărat, apoi Lost Buyers (21%) – cei care intenționau să cumpere de Black Friday, dar nu au mai cumpărat. Ultima categorie, Seduced Buyers (10%), cuprinde persoanele care nu intenționau să cumpere inițial, dar în final au achiziționat ceva”, a afirmat Victor Stroe, Planning Director, Leo Burnett România.

În general, românii care fac cumpărături online de Black Friday și le planifică din timp, însă sunt dispuși să își modifice lista în funcție de oferte: 54% dintre cumpărători au pregătită lista cu obiectele pe care doresc să le achiziționeze, dar aceasta se poate modifica în funcție de oferte; 35% dintre cumpărători știu exact cum arată lista lor de cumpărături; numai 11% dintre cumpărători se decid chiar atunci când află de aceste oferte.

Românii care intenționau să cumpere online de Black Friday ar fi fost dispuși să cheltuie mai mult. În final, 26% dintre cumpărătorii online de Black Friday cheltuie mai puțin de 300 lei, deși numai 9% dintre ei estimează acest lucru inițial.

47% dintre cumpărători intenționează să plătească pentru cumpărături din economiile pe care le au, 25% economisesc special pentru această perioadă, iar numai 6% dintre români intenționează să își facă un credit special pentru produse de Black Friday.

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Economie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate