Biletele ieftine la mare, căutate doar până în 15 septembrie

Biletele ieftine la mare, căutate doar până în 15 septembrie

Prea puţini turişti mai merg pe litoral, cu toate că agenţiile au oferte şi pentru octombrie.

Încercarea operatorilor şi hotelierilor de a prelungi cu încă o lună şi jumătate sezonul pe litoral nu prea are şanse de reuşită. Românii s-au înghesuit să cumpere bilete ieftine la mare numai pentru primele două săptămâni din septembrie. Chiar şi aşa, au reuşit să prindă doar ultima suflare a atmosferei din plin sezon estival - hotelurile, terasele şi restaurantele au început să se închidă rând pe rând.

S-au dus buticurile, circul şi voia-bună

Plaje pe jumătate goale, terase închise şi mulţi câini comunitari ce iscodesc staţiunile în haite din ce în ce mai numeroase. Cam asta găsesc cei care, tentaţi de preţurile reduse, aleg litoralul românesc în prag de toamnă. În fiecare zi, comercianţii părăsesc câte un butic, o şaormerie sau o discotecă, iar muzica aproape că a dispărut de pe plaje şi străzi, spre bucuria turiştilor trecuţi de vârsta a doua - care reprezintă acum majoritatea clienţilor. O mare parte dintre ei sunt străini, veniţi prin companii germane, care cumpără, în cadrul pachetului, şi divertisment: serate, excursii în Deltă sau prin împrejurimi.

Cei din afara grupurilor s-ar plictisi teribil dacă vremea nu le-ar permite să facă plajă din plin: ultimele spectacole şi concerte au avut loc la finele lui august, iar din unele staţiuni - Saturn, de exemplu - a plecat şi circul, ducând cu el şi caruselul, şi alte atracţii din parcul de distracţie. Au mai rămas deschise - nu se ştie pentru câtă vreme - obositele săli de bowling şi biliard, cu personal ce-şi alungă plictiseala mixând melodii în surdină.

Pentru puţinii copii atârnaţi de părinţi în prag de an şcolar, câţiva întreprinzători mai destoinici au mai lăsat în bazaruri ruginitele maşinuţe.

Noroc cu vremea

Cu un număr dublu de locuri de cazare pe serie - peste 6.000 - şi o durată de trei ori mai mare - şase săptămâni, în loc de două - programul „Litoralul pentru Toţi“ a fost lansat în agenţii la finele lui august. Prea târziu, spun operatorii, pentru ca oamenii să reţină data de 15 octombrie în loc de 15 septembrie, cum era anii trecuţi.

„Vânzările au fost slabe faţă de aşteptări pentru că nu s-a făcut o publicitate corespunzătoare. Multă lume a rămas cu ideea că programul durează tot numai două săptămâni“, spune Julian Andrei, directorul agenţiei Blue Line. Şi alte agenţii spun că cel mai mult s-a vândut prima parte din program. „Pentru prima săptămână am vândut tot, pentru a doua, circa 60%, iar pentru a treia cam 25%“, susţine Susana Costea, directorul Eximtur pentru turism intern.

Promotorii programului, Asociaţ ia Litoral şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), se consolează cu vremea deosebit de bună şi cu speranţa că, speriaţi de jafurile din Bulgaria, turiştii vor fi tentaţi să-şi petreacă vacanţele pe litoralul românesc. „Cel puţin până la 1 octombrie vor fi disponibile pentru turişti telegondola, Aqua Magic şi autocarele supraetajate. După această dată vom vedea ce vom face, în funcţie de vânzări“, afirmă Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al ANAT. Potrivit acestuia, faţă de anul trecut, vânzările au crescut cu cel puţin 20%, în condiţiile în care numărul de locuri de cazarea fost cu 50% mai mare ca în 2007.

Tarifele practicate în această perioadă sunt cu până la 30% mai mici decât în plin sezon. Pentru un sejur de şapte zile variază între 159 şi 380 de lei de persoană, în funcţie de numărul de stele al hotelului şi de serviciile oferite.

Pentru un sejur la un hotel de două sau trei stele, fără mic dejun inclus, turiştii vor plăti 159 de lei, respectiv 189 de lei. Cei care vor o vacanţă ceva mai luxoasă vor scoate din buzunar, pentru şase nopţi de cazare la un hotel de patru stele, cu mic dejun inclus, circa 380 de lei de persoană.

"Vânzările au fost slabe faţă de aşteptări pentru că nu s-a făcut o publicitate corespunză toare. Multă lume a rămas cu ideea că programul durează tot numai două săptămâni.", Julian Andrei, directorul agenţiei Blue Line

Ne puteți urmări și pe Google News