• Noile obiective de mediu includ:
    • zero emisii de dioxid de carbon la nivelul întregului lanț valoric până în 2050;
    • 100% energie regenerabilă până în 2030;
    • toate centrele de producție 100% certificate de către Alliance for Water Stewardship (AWS) până în 2025;
    • niciun deșeu rezultat din activitatea centrelor de producție să nu mai ajungă în gropi de gunoi până în 2025.
  • Raportul publicat recent arată un progres semnificativ la doar un an de la anunțarea de către companie, în 2020, a noilor obiective de sustenabilitate mult mai ambițioase*

București, martie 2021 – BAT a anunțat asumarea obiectivului de atingere a pragului de zero emisii de dioxid de carbon la nivelul întregului lanț valoric până în 2050. Această ambiție este reliefată în cadrul raportului de sustenabilitate al companiei, care demonstrează progresul semnificativ al BAT în atingerea țintelor asumate.

În 2020, BAT a anunțat obiectivul de a atinge zero emisii de dioxid de carbon provenite din propriile activități (Scop 1 și 2) până în 2030. Prin noul angajament, BAT își propune să elimine complet și emisiile produse de-a lungul lanțului valoric propriu (Scop 3). Aceste obiective se adaugă eforturilor existente ale BAT de a interacționa cu furnizorii în chestiuni legate de schimbările climatice și de a susține fermierii parteneri în adoptarea unor tehnici agricole care să producă mai puțin dioxid de carbon.

Dat fiind faptul că BAT și-a atins obiectivul de reciclare a apei înainte de termenul stabilit, compania a decis să își asume un obiectiv mai ambițios și anume creșterea volumului de apă reciclată la 30% până în 2025. Tot până în 2025, BAT își propune ca 100% dintre centrele proprii de producție să fie certificate de către Alliance for Water Steardship (AWS). Această certificare independentă și recunoscută la nivel mondial va contribui la validarea utilizării sustenabile a apei de către BAT.

BAT și-a început călătoria în domeniul sustenabilității în urmă cu mai bine de 20 de ani. În mai 2020, compania a anunțat un set de obiective ambițioase, ca parte a strategiei de a dezvolta un viitor mai bun (A Better Tomorrow™). Cel mai recent raport de sustenabilitate demonstrează că BAT a făcut de-atunci progrese semnificative, precum:

  • creșterea cu 3 milioane a numărului de consumatori de produse care nu implică ardere, până la 13,5 milioane la finalul lui 2020;
  • creșterea veniturilor din noile categorii de produse cu 15% în 2020 față de 2019;
  • creșterea procentului de energie regenerabilă folosită până la 26% – o creștere de 10% față de anul precedent – precum și o reducere mai mare de 30% a emisiilor de dioxid de carbon față de 2019;
  • reducerea cantității de apă extrase cu circa 11% față de 2019;
  • organizarea a peste 38.000 de sesiuni de training despre drepturile omului, cu mai mult de 390.000 de participanți la nivelul întregului lanț de furnizori;
  • atingerea unui nivel de reprezentare a femeilor în roluri de conducere de 38%.

Jack Bowles, Chief Executive al BAT, a declarat: ”Ne aflăm într-un moment decisiv al transformării noastre și suntem hotărâți să construim o companie a viitorului. Acest raport oferă o imagine transparentă a progresului nostru și a ambițiilor noastre înalte. Ne propunem să excelăm în ceea ce privește sustenabilitatea în mai multe domenii și suntem mândri să anunțăm noul nostru obiectiv privind zero emisii de dioxid de carbon care include și lanțul valoric, până în 2050”.

BAT își dorește să construiască un viitor mai bun pentru toată lumea, prin opțiuni oferite consumatorilor și încurajarea acestora să treacă de la fumat la produse cu risc redus susținut științific**, prin acțiuni de protejare a mediului, de respectare a drepturilor omului și de investiție în oameni talentați. În cele din urmă, ambiția noastră este de a ne reduce impactul asupra sănătății și de a avea un impact pozitiv asupra mediului și societății”.

Eforturile și angajamentul companiei față de standarde înalte de sustenabilitate au fost recunoscute de instituții independente. Printre acestea se numără includerea companei în Dow Jones Sustainability Index pentru 19 ani consecutiv (BAT fiind singura companie de tutun listată în prestigiosul World Index în 2020), un rating MSCI BBB și un nivel CDP A List).

Puteți afla mai multe aici:

 Despre BAT

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, înființată în 1902. Scopul nostru este de a construi un viitor mai bun prin reducerea impactului afacerii asupra sănătății, ceea ce presupune:

  • angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gamă variată de produse cu risc redus;
  • susținerea clară a faptului că țigările provoacă riscuri grave de sănătate și singura modalitate de a le evita este să nu începi să fumezi sau să renunți la fumat;
  • încurajarea celor care altfel ar continua să fumeze să treacă complet la produse cu risc redus susținut științific**;
  • urmărirea și comunicarea progresului transformării prin care trecem.

Compania a anunțat ca obiective creșterea numărului consumatorilor de produse cu risc redus la 50 de milioane până în 2030 și generarea a cel puțin 5 miliarde de lire sterline în venituri din aceste categorii de produse în 2025.

* Țintele anunțate în 2020 sunt: creșterea numărului de consumatori de produse care nu implică ardere la 50 de milioane până în 2030; atingerea pragului de zero emisii de dioxid de carbon pentru Scopurile 1 și 2 până în 2030, concomitent cu accelerarea obiectivelor de mediu existente pentru anul 2025; eliminarea plasticului de unică folosință nenecesar și asigurarea faptului că toate ambalajele de plastic sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025

** Bazat pe dovezile existente și presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse. Aceste produse nu sunt lipsite de risc și provoacă dependență.

 Afirmații cu privire la viitor

Varianta în engleză a mesajului, precum și o serie de clarificări legate de afirmațiile cu privire la viitor (”forward looking statements”) sunt disponibile aici: https://www.bat.com/group/sites/UK__9D9KCY.nsf/vwPagesWebLive/DOBYXFB5