CNADR a primit, săptămâna trecută, primii bani pentru varianta de ocolire Timişoara Sud, fiind vorba despre o finanţare de 88,2 milioane de lei. Astfel, vor fi finanţate serviciile de consultanţă necesare pregătirii pachetului de proiecte de construcţie a variantei de ocolire, explică Cătălin Costache, director în cadrul Direcţiei Programare a Ministerului Transporturilor.

Noul tronson va închide inelul de centură a Timişoarei, de la Calea Aradului pe toată partea de sud, până la Calea Lugojului, continuând astfel şoseaua de centură a oraşului din partea de nord. Conform unui proiect mai vechi al Primăriei Timişoara, şoseaua din sud va avea 12 kilometri lungime, trei poduri, cinci pasaje, şapte intersecţii şi două noduri rutiere.

Potrivit autorităţilor, realizarea centurii ocolitoare sud va îmbunătăţi legăturile pentru traficul comercial spre Serbia.

Lucrări începute în 2003
 
Proiectarea primului tronson al şoselei de centură a Timişoarei a fost realizată în anul 1997, însă lucrările la tronsonul de nord au început abia în 2003. Firma din Grecia care s-a ocupat de lucrări a executat în patru ani doar 40% din proiect, motiv pentru care li s-a reziliat contractul. Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Timiş, Adam Crăciunescu, centura va fi gata pe 15 noiembrie 2009.