Autostrada Braşov-Oradea. Vestea momentului pentru milioane de români

Autostrada Braşov-Oradea. Vestea momentului pentru milioane de români

Licitația pentru autostrada Brașov - Oradea a fost câștigată de Asocierea Construcţii SA (România) - Hidroelektra Mehanizacija DD (Croaţia).

Asocierea Construcţii SA (România) - Hidroelektra Mehanizacija DD (Croaţia) a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia Subsecţiunii Suplacu de Barcău - Chiribiş de pe Autostrada Braşov - Oradea, cu o ofertă de 361,901 milioane de lei fără TVA (75,7 milioane euro), scrie Agerpres.

Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lotul are o lungime de 26,35 kilometri iar pe traseul acestei Subsecţiuni va fi amenajat un nod rutier la km 24+525 şi vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje şi viaducte.

Autostrada. Traseul începe în zona localităţii Marca (intersecţia cu DC95) la km 4+200. La km 6+700 traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău, după care intră în zona câmpului petrolier unde intersectează, la km 9+000, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglas). În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău- Marghita), la sud de localităţile Dolea şi Margine. La km 22+500, la sud de Abrum, traseul traversează calea ferată Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiş, intersectează DJ 191A (Chiribiş-Tauteu), unde a fost prevăzut un nod rutier pentru legătura cu municipiul Marghita. În continuare, traseul se desfăşoară într-o zonă de câmpie, în zona Chiraleu şi Sînlazăr, intersectând DN 19E la km 30+480.

Potrivit prevederilor contractuale, perioada de proiectare este de 6 luni iar cea de execuţie a lucrărilor este de 18 luni.

Pentru Subsecţiunea Chiribiş - Biharia, în lungime de 28,55 km, comisia de evaluare a desemnat câştigătoare Asocierea Trameco SA - Vahostav - SK - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL.

Contractul are o valoare de 326,515 milioane de lei fără TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro, iar Asocierea are la dispoziţie 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor.

De-a lungul traseului acestei subsecţiuni vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje şi viaducte.

Traseul începe în zona localităţii Sînlazăr (intersecţia cu DN19E), respectiv km 30+550 pe traseul acestei subsecţiuni. În continuare traseul se desfăşoară într-o zonă de câmpie, între localităţile Mişca şi Chislaz, unde DN19E (Chiribiş - Sălard - Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie în lungul DN 19 E, între localităţile Sarsig şi Hăuceşti şi intersectează DJ 767 (Tiglead - DN19E) la km 39+950. La km 40+980 traseul trece printr-o zonă de aria protejată Fegernic, pe o lungime de circa l00 m, intersectându-se apoi, la km 41+319, cu drumul comunal DC42. De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Sălard) şi continuă spre graniţa Romano-Ungară.

Ne puteți urmări și pe Google News