Audi, divizia de lux a constructorului auto german Volkswagen, a anunţat azi vânzări în urcare cu 4,1% în 2008, faţă de 2007, atingând astfel ţinta asumată pentru anul trecut, de a vinde 1 milion de automobile, ceea ce marchează al treisprezecelea an consecutiv de creştere, transmite Reuters.
În România, datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme arată că Audi a vândut aproximativ 18.000 de autoturisme. Vânzările au fost impulsionate, pe de o parte, de relansarea în 2008 a modelului de clasă medie A4, iniţiativă care a crescut numărul automobilelor Audi vândute la 1.003.400 unităţi.
Alt factor pozitiv a fost scoaterea pe piaţă, la sfârşitul anului trecut, a modelului din clasa medie a vehiculelor de teren Q5, ceea ce a determinat o urcare a vânzărilor Audi, în decembrie, cu 17,4%, la 82.000 de automobile.
În ultima lună a anului 2008 vânzările producătorului auto au avut un avans de 23%.
Spre deosebire de competitorii germani BMW şi Mercedes-Benz, Audi nu a fost afectat de prăbuşirea activelor ca urmare a scăderii accentuate a valorii de recumpărare a autovehiculelor ieşite din leasing.
Astfel că, în timp ce rivalii grupului au avertizat că nu vor putea atinge ţintele de profit, Audi şi-a reafirmat obiectivul de creştere a acestui indicator, alături de cea a veniturilor şi vânzărilor.
În primele nouă luni din 2008, profitul operaţional al mărcii de lux aparţinând Volkswagen a urcat cu 13,6%, iar cifra de afaceri a scăzut cu 2,1%.