Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a ajuns la 300.000 în primele 11 luni.
În acest an au fost înmatriculate în România aproape 300.000 de maşini noi, cu un sfert mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul unei creşteri de doar 1% în Europa, potrivit datelor publicate ieri de Asociaţia Europeană a Producătorilor de Automobile.
România se plasează astfel pe locul opt în Europa, în funcţie de numărul autoturismelor noi înregistrate, clasament dominat de Germania (2,9 milioane de maşini), chiar dacă pe fondul unui declin de 8,2% faţă de anul trecut, Italia (2,3 milioane) şi Marea Britanie (2,1 milioane). În pofida intrării în vigoare a taxei de primă înmatriculare la începutul acestui an, rata de creştere a înregistrărilor ne situează pe locul trei la nivel european, după Lituania (45%) şi Letonia (32%). În Bulgaria, avansul a fost de 21,5%, în timp ce în Ungaria au fost înmatriculate cu 7,5% mai puţine maşini decât în perioada ianuarie-noiembrie 2006. Volkswagen, lider la vânzări Cele mai multe maşini înmatriculate în Europa sunt produse de grupul german Volkswagen (2,9 milioane de unităţi), care deţine marca sub acelaşi nume, precum şi mărcile Audi, Seat şi Skoda. Locul doi în topul producătorilor este deţinut de grupul francez Peugeot- Citroën (1,9 milioane) şi Ford Group (Ford, Volvo, Land Rover şi Jaguar, cu 1,5 milioane de unităţi). Numărul înmatriculărilor de maşini noi a crescut uşor în Europa, cu doar 1,1%, până la 14,82 milioane de unităţi.
Grupul Renault, care deţine Dacia, se situează pe locul cinci în clasament, circa 1,2 milioane de unităţi dintre maşinile înmatriculate fiind realizate pe platformele deţinute de compania franceză.
Preferinţele europenilor în materie de maşini s-au orientat, în acest an, mai mult către mărcile Mini (deţinut de grupul BMW, creştere de 27%), Honda (creştere de 13%) şi Chevrolet (23%). Creştere spectaculoasă Constructorul naţional a cunoscut cel mai mare avans al vânzărilor dintre toate mărcile prezente pe piaţa europeană, de 23%. Aproape 160.000 de maşini brandate Dacia au fost înmatriculate în acest an, faţă de 127.000, în urmă cu un an. La nivelul Europei Occidentale, Dacia aproape a dublat numărul de autoturisme noi vândute, până la 61.000 de unităţi. Cele mai bine vândute mărci de autoturisme în România sunt Dacia, Renault şi Volkswagen. ÎN TOP
Logan VAN, furgoneta anului în Bulgaria Modelul Dacia Logan Van a fost desemnat de către Clubul Presei Auto „Furgonul Multifuncţional al Anului 2008“ în Bulgaria, a anunţat ieri producătorul. Acest titlu a fost acordat în cadrul concursului „Maşina Anului în Bulgaria“; au fost analizate designul, funcţionalitatea, comportamentul rutier, securitatea şi raportul calitate/preţ. Din 16 automobile vândute în Bulgaria, unul este Dacia Logan, o arată o analiză a Uniunii (bulgare) a Importatorilor de Automobile. Aceasta este de altfel singura piaţă pe care Dacia vinde mai mult decât Renault. Cele mai vândute maşini de la sud de Dunăre sunt Toyota şi Ford.