ACUZAŢII: „Sunt obligat să plătesc factura la cablu deşi nu am semnal”

ACUZAŢII: „Sunt obligat să plătesc factura la cablu deşi nu am semnal”

Deşi în fiecare lună şi-a plătit factura la cablu TV, un abonat al firmei RDS-RCS din Bucureşti susţine că în luna decembrie a anului trecut aproape toate canalele pe care le viziona printr-o antenă Digi TV şi-au pierdut semnalul.

Bucureşteanul a sunat la RCS-RDS pentru a anunţa problema şi a primit un număr de înregistrare şi promisiunea că în 24 de ore o să vină cineva la el acasă pentru verificarea antenei. Nu a venit nimeni, aşa că a revenit cu un telefon să vadă ce se întâmplă şi a primit aceleaşi promisiuni. „Pentru că nici de această dată cei care trebuiau să rezolve problema nu s-au ţinut de cuvânt, am luat reciverul şi l-am dus la sediul firmei”, povesteşte omul.

Două ore petrecute la coadă

„După ce am stat două ore la coadă, am intrat la departamentul service să-mi facă proba şi am aflat că de vină pentru această situaţie este antena”, afirmă Gabriel B.

Deşi avea factura pe decembrie plătită, s-a văzut nevoit să petreacă sărbătorile fără programe la televizor. „Am revenit cu telefoanele la începutul anului şi din nou aceleaşi promisiuni. Pe 25 ianuarie am sunat să-mi reziliez contractul şi mi s-a spus că nu se poate prin telefon. Pe 30 ianuarie am mers la sediul unde am încheiat contractul. Aici mi s-a spus că nu se mai încheie şi nici reziliază contracte. Am plecat la alt sediu. Am aflat că se fac rezilieri doar în cursul săptămânii, între 1 şi 5 ale lunii şi doar cu cerere scrisă”, susţine bucu reş teanul.

Pentru a putea rezilia contractul, repre zen tanţii firmei i-au cerut să aducă antena şi reciverul la sediu şi să aibă facturile la zi. „Nu înţeleg de ce să plăteasc cablul dacă nu am beneficat de el”. Până la închiderea ediţiei, reprezentanţii companiei RCS-RDS nu ne-au trimis punctul lor de vedere.

SFATUL EXPERTULUI

Cereţi ajutor de la Protecţia Consumatorilor

Reprezentanţii de la Protecţia Consumatorilor spun că nu există o prevedere legală cu privire la momentul în care poate fi solicitată rezilierea contractului. „Dacă prin clauzele contractuale a fost prevazută o asemenea perioadă, atunci se consideră că ea a fost acceptată de consumator la momentul încheierii contractului şi trebuie respectată”, susţine Mihai Titichi, şef serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor.

Puteţi apela la oficiul pentru protecţia consumatorilor local pentru a vă spijini în demersul de reziliere a contractului. „În schimb, dacă doriţi să vă fie acoperit prejudiciul suferit ca urmare a nerespectării contractului, iar firma refuză soluţionarea pe cale amiabilă, va trebui să apelaţi la instanţa de judecată”, mai spune Mihai Titichi.

În sprijinul cititorilor

  • În fiecare miercuri veţi putea citi în pagina de protecţia consumatorilor poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor.
  • Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro

Ne puteți urmări și pe Google News