Evenimentul Zilei > Actualitate > 8 metode ca sa va aparati sanatatea la serviciu

8 metode ca sa va aparati sanatatea la serviciu

Nu exagerati cu orele suplimentare si nu va descarcati nervii pe colegi, ca sa nu faceti hipertensiune sau ulcer.

Programul prelungit la serviciu va poate imbolnavi de inima, iar aerul inchis si lumina artificiala va pot da dureri de cap si va fac sa va concentrati mai greu, avertizeaza cercetatorii citati de publicatia britanica „The Times” si specialistii romani.

Nu stati peste program. Cei care lucreaza 40 de ore pe saptamana au un risc cu 40a mai mare de a face hipertensiune fata de cei care stau la serviciu intre 11 si 39 de ore pe saptamana, arata un studiu realizat de cercetatorii de la University of California.

„Cei care stau peste program nu mai au timp de viata personala si nici emotii pozitive. Ei risca sa aiba o stare de nemultumire generala, ce le afecteaza sanatatea si randamentul de la serviciu”, explica Bogdana Bursuc, psiholog la Behavior Center din Bucuresti.

Asezati-va biroul langa fereastra, departe de imprimantele laser. Persoanele care au la birou mai multa lumina artificiala se concentreaza mai greu, iar cei care stau langa imprimante risca sa fie poluati, sustin cercetatorii de la Lund Institute of Technology, Suedia.

„Lumina naturala este necesara pentru starea de bine. Aerul din birouri este inchis, viciat. Cei care lucreaza in birouri cu prea putine ferestre ar trebui sa iasa la aer curat de cateva ori pe zi”, comenteaza Radu Braga, fiziolog la Facultatea de Medicina si Farmacie „Carol Davila”, din Bucuresti. Periculoase pentru sanatate pot fi si imprimantele laser, deoarece particulele de toner pot ajunge in aerul inspirat, mai spune specialistul.

Evitati aventurile la serviciu. Daca o relatie cu cineva de la serviciu nu merge bine, puteti avea depresie si moralul mai scazut cu 16%, afirma cercetatorii din Iowa. „Recomandarile merg pe aceasta linie, dar sunt mai greu de urmat. Sunt multe relatii sanatoase create la serviciu, iar cei doi fac echipa buna. Altele nu merg si ambii au de suferit. Asta depinde de abilitatea celor doi de a-si gestiona relatia”, explica Bogdana Bursuc. 

Urcati scarile, nu luati liftul. Cei care folosesc scarile la serviciu au nivelul colesterolului mai scazut, o respiratie mai buna, o inima mai sanatoasa si mai putine kilograme in plus, sustin cercetatorii de la University of Ulster. „Sedentarismul duce la obezitate, la ingrosarea venelor, aparitia varicelor si a bolilor cardiovasculare”, spune Calin Ciubotaru, medic de familie.

Sortati-va e-mailurile. Una din trei persoane este stresata de e-mailuri, afirma cercetatorii de la Paisley University. „Incepeti cu e-mailurile de la munca, cu cele mai dificile, si apoi cititi-le pe cele personale. Odata ce ati terminat cu primele, va veti simti mai tonic, iar cele personale va intaresc pentru sarcinile de la job”, va sfatuieste Bogdana Bursuc. In plus, blocati spamurile sau, daca nu puteti, nu le deschideti.

Decorati-va biroul. O atmosfera placuta la serviciu va va face sa va simtiti mai bine si sa faceti fata mai bine stresului. Prin urmare, puneti-va pe birou o fotografie cu persoana draga sau alegeti pentru desktop o imagine care va binedispune. „Omul are nevoie de sentimentul de securitate, ca sa nu se simta ca intr-un loc care nu e al lui”, puncteaza Bogdana Bursuc.

Nu tipati la ceilalti. Altfel, riscati sa faceti o depresie sau sa va imbolnaviti de inima. „Reglati-va emotiile. Daca va infuriati, relatia cu ceilalti va fi afectata, inima va bate mai tare, adrenalina creste si, odata cu ea, si intensitatea emotiei. Tipetele sistematice pot cauza inclusiv ulcer”, mai spune psihologul.

Schimbati-va jobul daca nu va mai place. Daca va hotarati sa va deschideti o afacere sau sa va mutati la un job mai bun, va va creste stima de sine, veti avea mai multa satisfactie si veti face fata mai bine stresului. „E bine sa aveti de unde alege. Cand faceti ce va doriti, cand luati o decizie buna pentru dv., simtiti ca detineti controlul, iar stresul vi se va parea mai mic”, afirma psihologul.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: