Alegerile simple de zi cu zi poartă adesea vina pentru durerile fizice pe care le putem acuza. Medicii au făcut o listă a câtorva dintre obiceiurile zilnice care ne pot cauza dureri.
1. Balerinii (şlapii şi sandalele cu talpă de spumă) nu asigură un suport bun pentru picior, fapt ce poate duce la dureri de tălpi, glezne şi genunchi. Medicul ortoped Dia Ahmed, de la Policlinica Titan din Bucureşti, spune că atunci când purtăm încălţăminte de acest fel suprasolicităm tendonul lui Ahile, iar planta (faţa anterioară a tălpii) nu are o susţinere corespunzătoare din cauza încălţărilor prea moi. "Talpa pantofului trebuie să fie rigidă, iar călcâiul trebuie să fie cu un centimetru mai sus decât planta piciorului", recomandă ortopedul.
2. Telefoanele mobile moderne de pe care tastezi mult, navighezi pe internet şi joci diverse jocuri supun la grea încercare degetele şi încheieturile. Doctorii spun că au din ce în ce mai multe cazuri de artrită la încheietura degetului mare (la tineri), cel mai probabil din cauza tastatului excesiv pe telefon. O soluţie pentru această problemă este ca atunci când simţi că începe să te doară degetul, să te opreşti din tastat pentru câteva minute pentru a-ţi lăsa încheieturile să se odihnească.
3. Portofelul purtat tot timpul în buzunarul din spate al pantalonilor poate provoca dureri de spate, de fese, de picior, dar şi tensiune musculară, din cauza faptului că nervul sciatic este compresat şi iritat. Dacă eşti obişnuit să porţi portofelul astfel, încearcă să-l scoţi măcar când stai jos.
4. Brânza. Este vorba de sortimentele cu mucegai albastru, cheddar, parmezan care conţin într-o cantitate mare o substanţă numită tiramină, considerată a fi vinovată pentru durerile de cap.
5. Geanta cu laptopul purtată pe umăr pune foarte multă presiune pe el, iar în timp durerile se pot agrava. Soluţia ar fi ori să ţii laptopul într-un rucsac, pentru ca greutatea să se distribuie pe ambii umeri, ori să-ţi achiziţionezi un laptop mai mic.
6. Inofensivul elastic de păr poate fi vinovat pentru migrene. Multe fete poartă părul zilnic prins în coadă de cal, ceea ce pune o presiune foarte mare pe scalp şi cap, în general. Lăsaţi-vă părul liber cât mai des şi nu purtaţi pălării sau şepci foarte strânse.
7. Postura incorectă la birou duce la dureri de spate şi de gât. Stai cu spatele drept şi cu picioarele pe podea. Din când în când ridică-te în picioare şi întinde-ţi spatele. Evită să stai picior peste picior atunci când eşti aşezat, deoarece astfel se blochează circulaţia sângelui şi apar varice.
Micile dureri vin de unde te aştepţi mai puţin: de la şlapi şi sandale până la felul în care ne prindem părul