A sasea editie a Salonului International de Automobile Bucuresti se va desfasura anul acesta in perioada 5-14 octombrie, la Otopeni, in perimetrul fostului magazin Metro situat vizavi de Aeroportul "Henri Coanda".
Evenimentul, plasat in calendarul de specialitate imediat dupa importantul Salon International de la Frankfurt, va oferi, potrivit organizatorilor, aproximativ 100 de premiere auto pentru piata romaneasca.
Comitetul de organizare al SIAB 2007 a justificat scoaterea salonului in afara orasului - din incinta Romaero Baneasa, locul care a gazduit ultimele editii, in curtea fostului cash&carry - prin lipsa spatiului destinat expozantilor si a unui acces civilizat pentru vizitatori.
Daca prima problema pare sa-si fi gasit rezolvarea, noua adresa punand la dispozitia firmelor participante aproximativ 50.000 mp (fata de 40.000, in cazul Romaero), grija pentru nervii oaspetilor platitori de bilet va putea fi linistit reportata pentru editiile viitoare, avand in vedere traficul de calvar intalnit aproape la orice ora la iesirea din Bucuresti, pe DN 1.
Peugeot, absenta notabila
Dupa neintelegerile ultimilor ani, care au condus la absenta de la SIAB a marcilor controlate de Grupul Tiriac, toti producatorii si importatorii prezenti pe piata isi vor expune masinile sub acelasi acoperis. Oferit de Ion Tiriac. O singura exceptie notabila, Peugeot.
Alaturi de cele 35 de marci de automobile vor mai fi prezenti alti peste 100 de producatori de vehicule utilitare, motociclete, echipamente si accesorii auto.
Biletul de intrare va costa 15 lei. Accesul cu masina personala se va face contra altor 15 lei. Parcarea din incinta complexului expozitional ofera 2.500 de locuri. Tichetele vor putea fi achizitionate din reteaua de chioscuri RATB.
Pe perioada salonului, o linie-naveta (gratuita pentru cei care si-au cumparat bilet de intrare) va functiona pe traseul Piata Presei Libere - SIAB. Programul de vizitare va fi zilnic, intre 10.00 si 20.00.
Militant
Stroe vrea Ford mai repede la Craiova!
Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia, militeaza pentru urgentarea negocierilor dintre statul roman si Ford privind vanzarea Uzinei de Automobile de la Craiova. Prezent, ieri, la conferinta de presa premergatoare SIAB 2007, seful Dacia a cerut parafarea neintarziata a acordului care va consfinti prezenta unui concurent cu adevarat serios pentru cel mai vechi producator auto local.
„In Romania s-ar putea produce 650.000 de autoturisme pe an, pana in 2010, daca se rezolva rapid problema fabricii de la Craiova”, a opinat Stroe. Veteranul sef de la Pitesti a adaugat ca potentialul uzinei oltene este imens: in maximum 18 luni s-ar putea ajunge la o productie de peste 300.000 de unitati pe an. Daca se doreste. „A trecut vremea in care ne gandeam cu cat sa o vindem. Trebuie sa nu o mai lasam sa stea degeaba”, a concluzionat Stroe.