Wirtschaftsblatt: "Noul logo turistic al României, o investiţie greşită"

Wirtschaftsblatt: "Noul logo turistic al României, o investiţie greşită"

Investiţia de 900.000 de euro făcută de statul român pentru achiziţionarea unui logo turistic aparent "furat" este greşită, scrie cotidianul Wirtschaftsblatt, care oferă sugestii Ministerului Turismului din România.

În opinia lui Michael Brandtner, consultant de marketing strategic şi publicist, care semnează un articol în cotidianul austriac Wirtschaftsblatt, România nu are atât o problemă cu logo-ul ei turistic, cât cu cu brandul de ţară, care nu este clar definit şi poziţionat pe piaţa turistică internaţională. De altfel, nu doar România se află în această situaţie, ci şi alte destinaţii de vacanţă din lume, scrie cotidianul austriac. A doua investiţie greşită Din 102 ţări luate în considerare, România ocupa doar locul 81 în Country Brand Index 2009. CBI-ul analizează şi evaluează deficienţele brandurilor de ţară şi identifică trendurile industriei mondiale de turism. Studiul este realizat anual cu ajutorul companiei de consultanţă FutureBrand. "Sloganul 'Explore the Carphatian garden' nu ajută cu nimic la formarea unui brand puternic de ţară, de vreme ce Carpaţii înşişi reprezintă un detaliu destul de neclar în minţile potenţialilor clienţi. E ca şi cum ai construi o casă pe nisip", scrie expertul austriac. Citiţi mai multe pe Deutsche Welle.