Al doilea SUV Volkswagen va apărea în showroomurile de la noi săptămâna viitoare.
Segmentul SUV a cunoscut o creştere galopantă anul trecut în România, cu aproximativ 80 de procente în plus faţă de 2006. Tiguan va intra săptămâna viitoare pe un teren favorabil, mai cu seamă dacă avem în vedere slăbiciunea pe care o au românii pentru marca Volkswagen. Aşadar, de două ori bine.
Doi pare să fie laitmotivul sub care se va petrece lansarea noului SUV VW. Tiguan propune două versiuni de caroserie, două motoare, două transmisii şi, pentru ca tabloul să fie complet, numele echipărilor disponibile este format din câte două cuvinte. La limită, putem aduce în discuţie şi zecile de mii de euro de care vor trebui să se despartă viitorii clienţi. Douăzeci şi ceva, potrivit listei oficiale de preţuri.
Dezvoltat pe platforma Golf
Tiguan a fost dezvoltat pe paltforma actualei generaţii Golf. Proiectul a primit suspensiile de la Passat şi frânele de la Phaeton. Noutatea o reprezintă noul sistem de tracţiune integrală Haldex, care, în mod obişnuit, transmite 90% din puterea motorului punţii faţă, dar care, la nevoie, poate distribui întregul cuplu roţilor din spate.
Cele două versiuni de caroserie sunt uşor de deosebit mai ales din faţă, acolo unde echiparea Track&Field, dedicată celor care doresc să se aventureze în natură, prezintă un unghi de atac de 28 de grade. Trend&Fun şi Sport&Style, celelalte două echipări disponibile, au un unghi de atac de 18 grade şi par să arate mai bine la prima vedere.
Sub capotă se va afla fie un 1.4 TSI pe benzină de 150 CP, fie un 2.0 TDI common rail de 140 CP. Motorul Otto va fi cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, în timp ce dieselul are şi opţiunea unei transmisii automate cu şase viteze.
Standard fără jante din aliaj
Cel mai ieftin Tiguan va fi 1.4 TSI Trend&Fun, care va costa 24.633 de euro cu TVA inclusă. Cele mai importante dotări standard: şase airbaguri, ABS şi ESP, EDS - sistem de blocare electronică a diferenţialului, Climatronic, geamuri şi oglinzi electrice, radio- CD (MP3). Lipsesc jantele din aliaj. Preţul celei mai scumpe echipări, 2.0 TDI Sport&Style cu cutie automată, va fi de 29.795 de euro, cu TVA inclusă. Plusul de dotări constă, între altele, într-un set de ornamente cromante, jante din aliaj de 17 inchi, scaune faţă tip sport, volan şi schimbător de viteze în piele, tapiserie cu aplicaţii Alcantara şi tempomat.
Cinci stele la Euro NCAP
Tiguan a obţinut cinci stele la testul de siguranţă a pasagerilor Euro NCAP. Micul SUV a devenit al cincilea model VW, după Golf, Touran, Passat şi Touareg, notat cu calificativ maxim de evaluatorul cu sediul la Bruxelles.