Volkswagen mai acordă o șansă limuzinei Phaeton, cel mai exclusivist, dar și cel mai ”necăjit” model din gama sa.

Phaeton, acum retușat din punct de vedere estetic, va fi prezentat, mâine, în cadrul Salonului Auto de la Beijing.

În esență, Phaeton este un Audi A8 pe care tronează sigla Volkswagen. O asociere nepotrivită pentru mulți dintre potențialii clienți, care au ignorat mașina germană.

Dacă Audi a ajuns să se bată de la egal la egal cu BMW și Mercedes-Benz, iar limuzina A8 poate fi inserată în aceeași frază cu Seria 7 sau Clasa S, Volkswagen încă s-a consacrat ca un jucător de prim-plan în segmentul de lux.

Phaeton nu a atins niciodată așteptările producătorului, cu excepția pieței chineze, acesta fiind și motivul pentru care Volkswagen va etala public pentru întâia oară versiunea cu facelift în capitala republicii populare.

Cele mai numeroase modificări operate la Phaeton sunt de ordin stilistic. Astfel, partea frontală a fost redesenată pentru a se înscrie în noua linie de design adoptată deja de modele precum Polo, Golf sau Touareg.

Interiorul beneficiază de materiale noi, mai scumpe, iar bateria de sisteme high-tech a fost completată, între altele, cu un dispozitiv electronic care permite recunoașterea semnelor de circulație.

Noul Volkswagen Phaeton, care va fi comercializat în Europa din a doua jumătate a anului, oferă patru motoare pe benzină (cu 240, 280, 335 și 450 de cai-putere – ultimul, celebrul W12) și un turbodiesel – 3.0 V6 240 CP.