Volkswagen Eos, cel mai bine vândut cabriolet din România, iese din producţie
- Adam Popescu
- 4 august 2010, 18:08
Piața autohtonă a modelelor decapotabile se confruntă cu prezentul neconvingător, în așteptarea unui viitor mai degrabă sumbru.
Statistica APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile) este neîndurătoare. Numai câteva zeci de autoturisme decapotabile noi (68, mai exact) – cabriolete, roadstere şi modele coupe-cabrio – au fost comercializate, în primul semestru, în România.
Dacă prezentul se prezintă neconvingător, viitorul (apropiat, cel puţin) se anunţă mai degrabă şubred pentru acest segment. Vara e pe sfârşite, iar tentaţia achiziţionării unei maşini nici tocmai ief tine, nici cu adevărat utile se va micşora împreună cu ziua, atingând, nu mai târziu de mijlocul ano timpului viitor, un minim pentru anul în curs.
Momentul nefast este completat nefericit de ieşirea din producţie a modelului Volkswagen Eos, nimeni altul decât liderul la vânzări pe primele şase luni, cu zece unităţi comercializate.
Până la apariţia succesorului Eos (neoficial, cu ocazia Salonului auto de la Geneva, din martie 2011), amatorii de decapotabile nemţeşti se pot reorienta, cu costuri însă substanţial mărite, către următoarele două cel mai bine vândute modele din segment: Audi A5 Cabrio (nouă unităţi comercializate, până în iunie) şi BMW Z4 (opt unităţi, în aceeaşi perioadă).
Doar alte patru modele, BMW Seria 3 Cabrio (şase unităţi), Infinti G37 Cabrio (cinci unităţi), Mercedes- Benz Clasa E Cabrio (cinci unităţi) şi Peugeot 308CC (şase unităţi) au izbutit să vândă măcar jumătate cât liderul VW Eos.
Printre decapotabilele care şi-au mai găsit clienţi în prima jumătate a anului se numără: Mazda MX-5 (patru cumpărători), Volvo V70 (trei), Mini Cabrio, Mercedes- Benz SL şi Porsche Boxster (câte doi). Pe de altă parte, Audi A3 Cabrio, BMW Seria 6 Cabrio, Peugeot 207CC sau Smart Cabrio nu au reuşit să convingă nici măcar un cumpărător.
OFERTĂ
Decapotabile comercializate în România