Valvis pune România pe harta apelor minerale ale lumii

Valvis pune România pe harta apelor minerale ale lumii

După mai mulţi ani de analiză, Jean Valvis reintră în afacerea cu ape minerale, prin lansarea Aqua Carpatica, apa minerală carbogazoasă cu zero nitraţi, adică de o puritate absolută.

După "exitul" făcut în urmă cu opt ani, atunci când a vândut Dorna către Coca-Cola HBC, omul de afaceri Jean Valvis se întoarce pe piaţa apelor minerale. Cu noul produs - Aqua Carpatica- despre care spune că este cea mai pură apă minerală din lume, iar rezultatele analizelor efectuate de mai multe laboratoare din ţară şi străinătate confirmă acest lucru, Valvis vrea să cucerească cele mai înalte culmi.

EVZ: Aţi anunţat marţi seara, în emisiunea lui Robert Turcescu de la postul B1, că România va deveni o ţară unică în domeniul agro-alimentar. Despre ce este vorba? Jean Valvis: Într-adevăr, în domeniul apelor minerale putem, într-un mod categoric, anunţa un eveniment foarte important. Noi, cei de la Valvis Holding, l-am ştiut şi l-am controlat timp de cinci ani. Este vorba de¬spre un nou izvor în mijlocul unei păduri din Munţii Carpaţi, izvorul de apă Aqua Carpatica, care, într-un mod unic şi excepţional, este un izvor cu zero poluare, un izvor neprihănit, cu un conţinut de nitraţi zero. Cel mai pur izvor din lume.

De când am cercetat, timp de cinci ani, o altă apă minerală carbogazoasă cu zero nitraţi, pe Pământ, nu există şi înseamnă că România are prin acest izvor o poziţie unică în industria apelor minerale.

Vreţi să spuneţi că este prima apă cu "puritate absolută"? Prima apă minerală carbogazoasă cu puritate absolută. Există încă un izvor, mic izvor de apă necarbogazoasă (plată), în Franţa, dar în categoria apelor minerale carbogazoase, acesta este primul din lume. Şi asta n-am vrut să cred. Am crezut că e o greşeală de laborator. Am repetat analizele la trei laboratoare.

La ce laboratoare aţi făcut analiza. Doar la cele din România sau şi din străinătate? Am făcut şi în ţară, dar şi în străinătate. În ţară - la Larex şi la laboratorul firmei Prospecţiuni, care este dotat cu cele mai sofisticate echipamente, şi am apelat şi la faimosul laborator Fresenius din Germania, folosit la scara mondială, şi dânşii au confirmat rezultatele laboratoarelor din România.

Unde se va găsi noul produs şi la ce preţ? Preţul va fi unde este şi cel al apelor premium din România. Sunt două mărci care au 20% din piaţă, una fondată şi creată de mine (Dorna - n.r.), preţul va fi undeva acolo, probabil cu 1-2% mai scumpă pentru că e cu zero nitraţi şi, practic, diferenţa de preţ nu se va simţi. E deja pe rafturile celui mai mare lanţ de supermarketuri din România.

Aqua Carpatica merge la export din 2011

Pe piaţa românească, noul produs se va găsi doar la PET sau şi la sticlă? Va fi în câteva luni la sticlă de sticlă, dar numai pe segmentul HoReCa - hoteluri, restaurante şi cafenele. Ne aflăm în negocieri cu patru fabrici - din România, Anglia, Franţa şi Italia - şi avem discuţii tehnice pentru a vedea cine va fi furnizorul a "perfect bottle", produs pentru care am realizat un concurs internaţio¬nal, la care au participat cei mai mari designeri.

Care va fi producţia? Începem cu o linie care are o capacitate de 16.000 de sticle/oră şi sperăm ca într-o perioadă scurtă să punem în funcţiune o nouă linie. Ne-am propus ca în primul an să cucerim o cotă de piaţă de 5%. Vrem în foarte puţin timp să fim un actor major al pieţei apelor minerale. Prin sticla noastră dorim să fim şi să ne concurăm cu apele renumite la nivel mondial, care nu sunt aşa de pure ca Aqua Carpatica.

Cât va merge la export? La export este destinată clar sticla de sticlă. Doar în Europa de Sud-Est cred că o să avem o şansă şi cu sticla de plastic. Sticla din sticlă nu este destinată să meargă la supermaketurile din străinătate. Vrem să fie un produs exclusivist. Vrem să cucerim oamenii care pun preţ pe o calitate extremă. Până la vara lui 2011, produsul se va găsi atât pe HoReCa din România, cât şi pe cea din străinătate.

Câţi bani aţi investit? Sunt 12,5 milioane de euro, investiţii realizate. Suma va fi suplimentată. Avem două izvoare. Unul cu apă minerală carbogazoasă, iar celălalt cu apă minerală plată. Sunt total împotriva celor care iau apa minerală plată şi o sifonează sau a celor care iau apa carbogazoasă şi o decarbogazeifică.

De ce aş alege Aqua Carpatica şi nu Evian (Franţa) sau Perrena? Apa plată Evian are un nivel de nitraţi destul de ridicat comparativ cu Aqua Carpatica şi nu are un gust atât de plăcut. În ceea ce priveşte apa Perrena (România), aici nu ştiu dacă există un izvor sau două. Nu se ştie dacă au un izvor de apă plată care este sifonată şi încearcă să treacă ca un izvor de apă acidulată sau un izvor de apă carbogazoasă care a fost decarbogazeificat. Pentru a spune despre o apă că este bună, consumatorul trebuie să se uite la conţinutul de azotaţi. Şi, din păcate, legislaţia nu obligă să fie afişate aceste date. Practic, producătorilor le este ruşine să afişeze conţinutul de poluare al apei lor. Dar las consumatorul să judece.

COMPARAŢIE

Câteva repere ale pieţei apei minerale

Omul de afaceri Jean Valvis va lansa pe piaţă două produse de apă minerală. Potrivit rezultatelor obţinute la laboratoarele amintite, la Aqua Carpatică carbogazoasă nivelul de nitraţi este zero.

  • Potrivit Organizaţiei Mondiale a Apelor Minerale, Evian - cea mai recunoscută apă minerală plată din lume - are 3,8 mg nitraţi/litru.

  • Producţia de apă minerală naturală în 2009 a fost de 1 miliard de litri în România, potrivit datelor SNAM (Societatea Naţională a Apelor Minerale), în scădere cu 42 de milioane faţă de 2008. Valvis estimează că în 2010 producţia va ajunge la 1,3 miliarde de litri.

  • Consumul anual de apă minerală naturală în România a fost anul trecut de 46,5 litri faţă de 48,5 litri în 2008.

  • Media europeană a consumului anual se cifrează între 120-130 de litri/cap de locuitor.
  • Piaţa apelor minerale depăşeşte 300 de milioane de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News