Calatorii nu se inghesuie in vagoanele luxoase de 4 milioane de euro.
Monitoarele cu diagonala de 51 cm, saloanele cu fotolii din piele sau accesul wireless la internet nu i-au imbiat pe calatorii de pe ruta Bucuresti-Timisoara sa foloseasca vagoanele business puse in functiune la inceputul anului. Din cauza ca la unele curse a existat chiar si un singur calator care si-a cumparat bilet la clasa business , dupa numai o luna au aparut deja modificari: vagoanele atasate la trenul Intercity care pleca dimineata din Bucuresti vor fi mutate la coada trenului de dupa-amiaza. In formula initiala, timp de o luna, doar 51 de pasageri au folosit serviciile de lux ale CFR Calatori.
Oficialii companiei sustin insa ca pe celelalte doua rute pe care s-au introdus vagoane business, Bucuresti-Oradea si Bucuresti-Cluj, nu s-au inregistrat probleme de acest fel.
„De saptamana viitoare, vagoanele vor fi mutate la trenul care pleaca din Timisoara la ora 6.00 si la perechea sa care pleaca din Bucuresti la ora 13.40. Studiile facute de noi au aratat ca trenul de dupa-amiaza este mult mai frecventat de calatori”, ne-a declarat directorul de marketing al CFR Calatori, Adrian Vlaicu.
Grad de ocupare - 30%!
Chiar daca nu au aparut modificari esentiale in cazul celorlalte doua rute, Adrian Vlaicu a recunoscut ca nivelul de ocupare a acestor trenuri este deocamdata destul de mic. „Pentru Cluj si Oradea, gradul de ocupare a acestor vagoane este cam de 25%-30%. Maximul atins a fost de 50%-55%, dar speram ca cererea sa creasca”, a mai spus directorul de marketing al companiei.
In plus, directorul general al CFR Calatori, Alexandru Noaptes, intentioneaza sa mai achizitioneze cateva vagoane dotate la nivel business class. „In acest moment avem solicitari pentru introducerea unor astfel de vagoane pentru cursele Bucuresti-Iasi si Iasi-Bucuresti. Vom vedea cum vom reusi sa achizitionam un alt vagon”, a afirmat Noaptes.
Patru milioane de euro pentru opt vagoane
Pentru cele opt vagoane modificate in atelierele CFR Grivita si folosite pana in prezent, CFR Calatori a platit aproximativ patru milioane de euro.
Pretul biletelor la clasa business pentru rutele pe care au fost introduse astfel de vagoane variaza in functie de optiunea exclusiv si standard. Astfel, pe ruta Bucuresti-Cluj, preturile sunt 133,8 lei, respectiv 113,8 lei, in timp ce un calator care vrea sa ajunga la Timisoara trebuie sa scoata din buzunar 146,4 lei sau 126,4 lei.
Tarifele cele mai mari sunt pentru cursa Bucuresti-Oradea, pentru care pasagerii trebuie sa plateasca 155,1 lei la categoria exclusiv si 135,1 lei la categoria standard.
Precedent
CFR urmeaza „exemplul” Tarom
„Lovitura de marketing” de la CFR - care se vede nevoita sa modifice planul de circulatie a vagoanelor business din cauza lipsei de calatori - nu este singulara. In urma cu o saptamana, compania aeriana Tarom si-a suspendat, la doar cateva zile de la lansare, cursele bisaptamanale Craiova-Bucuresti din cauza ca avioanele decolau chiar si cu doi pasageri la bord.
Discount
Oferte nemtesti
Daca CFR se plange de lipsa de calatori, compania germana de cai ferate Deutsche Bahn a gasit ceva mai multe metode de marketing pentru a-si atrage clientii. Pe langa serviciile speciale oferite la clasa business, companiile mici si mijlocii isi pot rezerva on-line biletele pentru angajati si pot beneficia de reduceri. Pentru bilete cumparate anual, in valoare de 5.000 de euro, companiile pot beneficia de o reducere de 3%. „Cu cat angajatii companiei calatoresc mai mult cu trenul cu atat mai mare va fi reducerea de care va profita compania dumneavoastra”, este sloganul cu care DB isi atrage clientii.