Laguna, modelul Renault de clasă medie, îmbină atent vechiul cu noul, într-o prezentare care surprinde. Îndeobşte plăcut.
Atreia generaţie Laguna, lansată săptămâna trecută în România, este primul autoturism Renault realizat integral sub şefia lui Carlos Ghosn. În consecinţă, planurile constructorului francez pentru acest model sunt dintre cele mai îndrăzneţe.
Laguna trebuie să marcheze revenirea Renault în segmentul premium, dar nu oricum. Ţinta asumată este „Top 3“ în ceea ce priveşte calitatea.
De la prima vedere, Laguna susţine pretenţiile Renault. Îmbină rile caroseriei şi vopseaua sunt fără cusur, iar interiorul este o reuşită certă, cu materiale şi finisaje impecabile.
Ţinuta de drum (am testat maşina pe un traseu de câteva sute de kilometri) vădeşte un salt consistent faţă de generaţia precedentă, chiar dacă platforma tehnică nu e nouă, ci doar îmbună tăţită. Primele impresii vor trebui însă susţinute de o fiabilitate superioară modelului anterior.
Singurul aspect discutabil este designul exterior, care parcă şi-a propus să nu supere pe nimeni, dar a sfârşit prin a risca să nu fie reperat în trafic. În mod neaşteptat, versiunea estate pare opţiunea mai dinamică şi, deopotrivă, mai elegantă.
Siguranţă
În 2001, Laguna II devenea primul model care obţinea cinci stele la testul de siguranţă a pasagerilor Euro NCAP.
Anul trecut, noua generaţie Laguna a bifat acelaşi rezultat optim, reconfirmând statutul Renault - constructorul francez şi-a făcut în ultimii ani un renume din oferirea unor maşini cu grad ridicat de protecţie pentru ocupanţi.
Echipări
În România vor fi disponibile trei niveluri de echipare pentru versiunea hatchback (Expresion, Dinamique, Privilege) şi două (Expresion, Dinamique) pentru cea estate.
Dotările de bază sunt bogate, incluzând şase airbaguri, ABS şi AFU (asistenţa la frânarea de urgenţă), aer condiţionat, geamuri electrice, oglinzi reglabile electric, radio-CD cu opt difuzoare, scaun şofer cu reglare pe înălţime, volan îmbrăcat în piele ajustabil pe două direcţii, computer de bord, închidere centralizată şi demaraj cu card. Vesiunile cu motoare de 2.0 litri au ESP standard. Motorizări
În acest moment sunt disponibile două unităţi pe benzină (1.6 - 110 CP, 2.0 - 140 CP ) şi tot atâtea pe motorină (1.5 - 110 CP, 2.0 - 150 CP), toate existente deja în gama Renault şi toate conectate la cutii de viteze manuale cu şase rapoarte. DCi-ul de 2.0 litri poate fi cuplat şi cu o transmisie automată cu şase trepte.
Preţuri
Pentru versiuni echivalente, estate-ul costă cu 1.000 de euro mai mult decât hatchback-ul. În termeni reali, break-ul poate fi achiziţionat doar cu 2.500 de euro în plus faţă de hatch, întrucât cel mai mic motor pe benzină (1.6 - 110 CP, 17.900 de euro cu TVA) este disponibil doar pe prima versiune.