Turismul românesc îşi menţine ritmul ridicat de creştere

Turismul românesc îşi menţine ritmul ridicat de creştere

În primele luni ale anului în curs, turismul a înregistrat o creştere notabilă, care face să pălească alte domenii importante din economie.

Liderii USL, Victor Ponta şi Crin Antonescu, continuă să o ţintească în discursurile lor de demonizare a PDL pe Elena Udrea, ca pe un simbol al "unei proaste guvernări". Cu toate acestea, principalul domeniu gestionat de ea în timpul mandatului ministerial, turismul, creşte într-un ritm care nu are termeni de comparaţie în alte zone ale economiei româneşti.

Investiţii în promovare

România şi-a construit, în timpul mandatului Elenei Udrea, în mod profesionist, o strategie prin care să se deosebească de alte destinaţii turistice din lume.

Strategia are drept pilon central brandul de turism al României, un concept prin care le vorbim turiştilor despre natura nealterată şi peisajele feerice, autenticitatea tradiţiilor şi moştenirea culturală unică. Proiectul de brand turistic este finanţat din fonduri europene cu 75 milioane de euro. Până acum au fost realizate brandul turistic şi planul de marketing pentru următorii patru ani. Ulterior, ministerul condus de Elena Udrea a implementat Planul de marketing începând din 2011.

Totodată, MDRT a alocat, în perioada 2009 - 2011, pentru dezvoltarea turismului, fonduri europene şi de la bugetul naţional de 812 milioane de euro, faţă de 20 de milioane de euro, în perioada 2006 - 2008. Din acestea, o mare parte a fost contractată în cadrul a aproximativ 500 de proiecte de dezvoltare a infrastructurii turistice şi de promovare, unele finalizate, altele în derulare. Scădere a PIB, dar nu în turism Produsul Intern Brut al României a scăzut, conform Institutului Naţional de Statistică (INS), cu 0,1% în primul trimestru, comparativ cu ultimul de anul trecut, dar, potrivit seriei brute, s-a majorat cu 0,3 procente. Agricultura, silvicultura şi pescuitul a fost ramura de activitate cu cea mai mare creştere anuală, de 4,2%, urmată de informaţii şi comunicaţii, cu 2,6%. Totodată, activitatea din hoteluri şi restaurante a crescut cu 0,7%. A scăzut, însă, activitatea în domeniul public şi în cel ştiinţific. Hellvig anunţă creşteri din timpul Elenei Udrea

Conform MDRT, în perioada ianuarie - aprilie, sosirile în structurile turistice au însumat 1,76 milioane, în creştere anuală cu 13,5%.

Înnoptările în structurile de primire turistică au însumat 3,52 milioane, în creştere cu 7,7% faţă de cele din perioada similară a anului 2011.

În ultimii trei ani, MDRT a alocat pentru dezvoltarea turismului 812 milioane de euro Citiţi şi:

  • Mai mulţi turişti străini aleg România
  • V-aţi face vacanţa "all inclusive" în România? Ce oferte aveţi şi ce primiţi de banii pe care îi daţi
  • Eric Faidy, preşedintele Michelin România: Aveţi potenţial turistic, însă vă trebuie drumuri bune

Ne puteți urmări și pe Google News