Primul a revenit la traseul de bază, între Pasajul Colentina şi Piaţa Sf. Vineri, iar al doilea circulă deocamdată între Obor şi Gara de Nord.
Linia de tramvai 21 şi o primă parte din traseul liniei 34 au fost inaugurate ieri, după finalizarea lucrărilor de modernizare. Astfel, tramvaiele de pe linia 21 revin la traseul de bază, între Pasajul Colentina şi Piaţa Sf. Vineri. Vor fi în total 18 tramvaie, care vor face ca timpul de aşteptare pentru călători să fie de numai cinci minute. Cele de pe linia 34 - deocamdată opt la număr - vor merge doar între Bucur Obor şi Gara de Nord, până la închiderea şantierelor de pe Şoseaua Mihai Bravu. Traseul este: Şoseaua Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Şoseaua Nicolae Titulescu, Bd. Alexandru Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, cu întoarcere prin Calea Griviţei, Str. Buzeşti, Bd. Ion Mihalache, Str. Dr. Felix, Şoseaua Nicolae Titulescu, Bd. Iancu de Hunedoara, Şoseaua Ştefan cel Mare, Str. Lizeanu, Str. Reînvierii, Str. Turmelor, Şoseaua Colentina. Timpul de aşteptare va fi, în acest caz, de nouă minute.
Autobuzul 634, doar între Obor şi Romprim
Viceprimarul Răzvan Murgeanu speră ca, în urma discuţiilor cu reprezentanţ ii constructorilor, linia 34 să fie gata la începutul lunii noiembrie. Până la finalizarea întregului traseu, autobuzele de pe linia 634 vor circula doar între Bucur Obor şi Romprim, prin Şoseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, Şoseaua Olteniţei, Str. Grigore Marin, cu întoarcere prin Str. Soldanului, Str. Ion Iriceanu, Şoseaua Olteniţei, Calea Văcăreşti şi Şoseaua Mihai Bravu. Reprezentanţii primăriei precizează că abonamentele eliberate pe liniile 34 sau 634 sunt valabile pe întregul tronson Gara de Nord - Romprim. Circulaţia pe linia 34 a fost suspendată la începutul lunii martie.
Murgeanu: „Tramvaiele merită investiţii“
Pentru lucrările efectuate până acum pe Şoseaua Ştefan cel Mare -, lucrări care au însemnat modernizarea carosabilului şi a liniei de tramvai, înlocuirea stâlpilor, amplasarea în subteran a cablurilor aeriene şi crearea de noi locuri de parcare - s-au cheltuit 97,7 milioane de lei. Pe Şoseaua Colentina au fost executate lucrări în valoare de aproape 195 de milioane de lei, iar pe Bd. Iancu de Hunedoara - de 52,7 milioane de lei. „Staţiile sunt mult mai dese decât cele de la metrou, iar autobuzele rămân de multe ori în trafic“, a precizat Murgeanu. El a mai spus că noile linii sunt mult mai puţin zgomotoase şi mai bine nivelate, astfel încât sunt confortabile pentru călători şi uşor de traversat pentru maşini. Murgeanu precizează însă că înnoirea parcului de tramvaie va dura foarte mult, întrucât producători sunt puţini, iar construcţia este complicată.
Pe durata probelor de zilele trecute, lucrătorii Regiei Autonome de Transport Bucureşti au avut probleme mari cu scoaterea autoturismelor parcate pe linii.
ŞTEFAN CEL MARE. În timpul probelor, tramvaiele scoase pe linii au avut de „înfruntat“ maşinile parcate pe şine
BUCUR OBOR. Pietonii sunt avertizaţi, prin inscripţii pe asfalt, să aibă grijă la traversarea liniilor
CALEA VĂCĂREŞTI. Una dintre staţiile complet modernizate de pe linia lui 34