O firma bavareza va prezenta la Frankfurt macheta stilizata a celebrei masini de carton.
Proiectul ia in calcul echiparea cu motoare BMW
La aproape doua decenii dupa caderea Zidului Berlinului, unul dintre simbolurile fostei RDG, Trabantul, se pregateste sa-si faca aparitia pe strazi sub o noua infatisare, informeaza Reuters.
Cea care se ocupa de relansarea Trabantului, autoturismul cu doi cilindri cunoscut in statele occidentale sub numele de „bujie cu palarie”, aluzie la conceptia simplista a masinii, este compania Herpa, un producator bavarez de autoturisme in miniatura.
Noile Trabanturi nu vor mai avea insa motoare mici si caroserii din plastic, precum cele fabricate inainte de 1989, dar vor pastra de la acestea liniile designului original. Asa a procedat si Volkswagen cand a scos pe piata noul Beetle si noul Mini, iar initiativa a avut succes.
„A existat un nou Beetle, un nou Mini, este timpul pentru un nou Trabi. Ideea noastra s-a bucurat de o reactie fantastica”, sustine purtatorul de cuvant al Herpa, Daniel Stiegler.
In ciuda interiorului sau neincapator si a motorului neperformant, Trabantul a inceput sa fie privit cu afectiune acum cateva decenii, oamenii s-au ingramadit sa il achizitioneze si treptat a ajuns la statutul de obiect de cult.
Si astazi exista multi nostalgici, iar Herpa spera sa ii convinga sa cumpere noul Trabant. Saptamana viitoare, compania va prezenta o realizare la scara 1:10 a conceptului sau, cu prilejul Salonului Auto International de la Frankfurt.
Nivelul productiei va fi stabilit ulterior, in functie de reactia participantilor la salonul din Germania. „O serie limitata de 5.000 de unitati este cea mai probabila optiune. Negociem cu mai multi producatori”, a precizat Daniel Stiegler.
Motorul de BMW salta pretul Herpa ia in calcul echiparea noului Trabant, ce va fi produs in Saxonia, la Grosenhain, cu un motor BMW, iar pretul de retail va fi cuprins intre 12.000 si 50.000 de euro. Modelele vechi, reconditionate, se vand in prezent cu 10.000 de euro, potrivit ofertelor existente pe site-urile de licitatii on-line.
La sfarsitul anilor ‘50, cand a aparut pentru prima data pe plansele designerilor, era de asteptat ca Trabantul sa fie fabricat doar pana in 1967. Dar noile variante de modele propuse au fost respinse de regimul comunist est-german, care le-a considerat prea costisitoare.
Autoturismul a devenit insa un adevarat simbol al epocii comuniste, dupa ce imaginile cu est-germanii care traversau granita catre Germania de Vest in Trabanturi, la caderea Zidului Berlinului, in noiembrie 1989, au facut inconjurul lumii.