Timbru cu miros de pâine, pentru a celebra bagheta franțuzească

Timbru cu miros de pâine, pentru a celebra bagheta franțuzească

Poşta Franceză, în cadrul unui eveniment filatelic inedit, a lansat într-un tiraj de 594.000 de exemplare timbrul poştal care emană un miros specific de pâine proaspătă, dorind astfel să celebreze atât de îndrăgita baghetă franțuzească, relatează The Guardian.

Timbrul are încorporate microcapsule cu aromă

Efectul poștal emis de Poşta Franceză costă 1,96 € și pe el apare o baghetă decorată cu o panglică în culorile drapelului Franţei: roşu, alb şi albastru.

Potrivit Le Carre d'encre, un magazin unic în Franța dedicat filateliei și corespondenței, care vă întâmpină în inima Parisului, în cartierul Operei, timbrul are un „miros de panificaţie”. Cerneala folosită la imprmarea timbrelor conţine microcapsule care oferă aroma specifică baghetei proaspete.

Le Carre d`Encre

Le Carre d`Encre. Foto: https://www.lecarredencre.fr

Timbrul a fost pus în vânzare vineri, după lansarea sa oficială care a avut loc joi, cu ocazia Sărbătorii Saint-Honoré, patronul brutarilor şi patiseriilor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Bagheta, pâinea vieţii noastre de zi cu zi, simbolul gastronomiei noastre, bijuteria culturii noastre”, spune Poşta pe site-ul său.

„Dificultatea pentru noi este să aplicăm această cerneală fără a sparge capsulele cu aroma, astfel încât mirosul să poată fi apoi eliberat de clientul care atinge timbrul”, a explicat un tipograf.

Bagheta a fost inclusă în patrimoniul UNESCO în 2022

Descrisă cândva de preşedintele Emmanuel Macron drept „250 de grame de magie şi perfecţiune”, bagheta franceză a fost inclusă în patrimoniul UNESCO în 2022, relatează The Guardian.

Bagheta ("baguette"), un produs de panificație lungă şi subţire, este cea mai populară „pâine” savurată şi consumată în Franţa pe tot parcursul anului. Spre deosebire de alte feluri de pâini, bagheta este făcută doar din patru ingrediente (făină, apă, sare şi drojdie), din care fiecare brutar obţine un produs unic.

Dar, numărul brutăriilor este "în scădere constantă, mai ales în localităţile rurale" din Franţa, menţiona Ministerul francez al Culturii, citat de AFP, înaintea depunerii dosarului naţional pentru recunoaşterea baghetei drept patrimoniu mondial UNESCO.

"În 1970 număram 55.000 de brutării artizanale (una la 790 de locuitori) faţă de 35.000 astăzi (una la 2.000 de locuitori), adeseori în beneficiul vânzărilor de baghete produse în sistem industrial", se preciza în acelaşi document.

Aproximativ şase milioane de baghete sunt vândute zilnic în Franţa. Însă, preşedintele federaţiei brutarilor, Dominique Anract, spune că „obiceiul de a cumpăra zilnic o baghetă de la brutar este ameninţat, în condiţiile în care aproximativ 30.000 de brutării şi-au închis porţile începând din 1950, pe măsură ce supermarketurile s-au înmulţit”.