Specialisti in SEO renumiti afirma cu tarie ca in 2018 comertul online se va dubla, pe masura ce segmente tot mai largi de populatie au acces la internet.
Iata de ce practicienii care se ocupa de optimizarea motoarelor de cautare incearca sa descopere noi si noi metode pentru o mai buna vizibilitate a magazinelor care isi desfasoara activitatea online.
Deja s-au conturat niste directii clare pentru viitorul an care pot conduce la rezultate de succes in materie de campanii complexe SEO.
Optimizarea pentru dispozitivele mobile
Parca mai mult decat oriunde pe glob, romanii au devenit fanii device-urilor mobile, pe care le considera mai practice decat invechitele desktop-uri si chiar laptopuri, fie ele si de ultima generatie.
Daca in Occident cam o treime din populatie petrece minim o ora pe zi navigand pe internet cu ajutorul tabletelor si al telefoanelor inteligente, in tara noastra cu siguranta procentul acelora care nu se pot dezlipi de smartphone nici macar pe strada sau cand iau masa este cu atat mai mare. Lucru care vine in sprijinul comerciantilor online locali, pe masura ce shopping-ul virtual a devenit o normalitate pentru segmente tot mai largi de clienti.
O reducere a timpului de incarcare a paginilor web pe tablete si smartphone-uri este asadar esentiala in 2018, acest aspect fiind unul de prim ordin in depasirea concurentei. Utilizatorii nu mai au rabdare, iar specialistii ce se ocupa de optimizare SEO cunosc prea bine acest lucru.
Clasificarea paginilor in cautarile de pe Google se va baza in 2018 in special pe versiunea mobile a acestora, iata de ce niciun comerciant care vrea sa obtina profit online sporit in lunile ce vin nu mai poate ignora aceasta realitate obiectiva: optimizarea site-urilor de business cu ajutorul unei firme care ofera servicii bune de SEO mobile.
Marketingul personal
Din ce in ce mai mult observam tendinta de trecere de la un marketing de masa la unul destinat sa ofere cea mai buna experienta clientilor pe parcursul intregului proces de cumparare a unui produs sau serviciu (din clipa in care userii intra pe site-ul de comert respectiv si pana cand ajung sa intre efectiv in posesia a ceea ce au comandat).
Consumatorii devin tot mai inteligenti, obiceiurile lor de achizitie s-au modificat, au evoluat substantial. Acestia nu mai cumpara din primul magazin online pe care intra, prefera mai intai ca sa compare preturile pentru aceleasi produse sau servicii, cer consultanta anterioara luarii deciziei de a face comanda propriu-zisa.
Clientii au trecut din categoria cumparatorilor pasivi in aceea a cumparatorilor activi, fapt care transforma experienta achizitiei de produse si servicii intr-una incitanta. Daca nu au parte de emotii pozitive puternice, chiar de un plus de adrenalina, daca a comanda de pe un anume site de comert li se pare plictisitor, vor trece fara regrete la un altul care este capabil sa le satisfaca asteptarile de natura emotionala.
Cine poate face ca un magazin online sa ofere o experienta de shopping memorabila? Desigur o agentie de servicii web cu specialisti buni, la curent cu tot ce este nou in materie de strategii de e-marketing, de campanii SEO inteligente, care sunt in tema si cu transformarile radicale ce au intervenit in psihologia clientilor ce se folosesc de tehnologia moderna (mai ales de tip mobile) pentru a face achizitiile ce ii intereseaza.
Videoclipurile, cel mai bun instrument de crestere a vizibilitatii online
Daca o imagine face cat o mie de cuvinte, va dati seama ce impact are un filmulet de cateva minute.
S-au facut numeroase studii in 2017, iar conform acestora s-a ajuns la concluzia, deloc surprinzatoare, ca in urmatorii doi ani circa 80% din continutul urcat pe internet va fi reprezentat de videoclipuri.
De ce?
Un videoclip bine realizat va genera mai multe comentarii, like-uri si share-uri decat orice link clasic sau fotografie.
Iata motivul pentru care in 2018 crearea si distribuirea pe YouTube si pe alte retele sociale de filmulete (inclusiv comerciale) va creste exponential, deoarece este un bun mijloc pentru intreprinzatori de a-si creste vizibilitatea pe internet.
Si pentru ca vorbim de vizibilitate, filmarile in 360 de grade sunt de pana la opt ori mai urmarite de catre internauti in comparatie cu un videoclip clasic.
In plus, Facebook Live este o varianta de prezentare a unor produse si servicii la moda, inclusiv pentru a furniza continut valoros utilizatorilor, dea ceea se va folosi pe scara tot mai larga in 2018.
Trecerea la HTTPS
Precum se stie, din aceasta toamna toate paginile "http" sunt notificate ca nesigure de catre Google Chrome. Securizarea prin instalarea unui certificat SSL a devenit de aceea o necesitate pentru orice magazin online. Si nu doar pentru aceste tipuri de site-uri.
Geolocatia
Consumatorii online fac cautari locale in proportie covarsitoare, iata argumentul pentru care rezultatele de acest tip sunt si vor fi primele plasate de motorului de cautare respectiv pe ecranul unui anume utilizator, pe masura ce si rolul telefonului mobil devine din ce in ce mai important.
Cu siguranta in 2018 vor aparea lucruri noi in materie de geolocatie, de aceea o agentie ce ofera servicii de optimizare web va poate ajuta substantial in aceasta privinta.