Tăriceanu şi Vlădescu: "Piaţa auto se va stabiliza în 2011, iar din 2012 vânzările vor începe să crească"

Tăriceanu şi Vlădescu: "Piaţa auto se va stabiliza în 2011, iar din 2012 vânzările vor începe să crească"

Cu ocazia Salonul Auto de la Paris, Călin Popescu Tăriceanu, fostul premier, şi Sebastian Vlădescu, fostul ministru de Finanţe, s-au numărat printre cei care au dorit să afle ultimele noutăţi din domeni. Cu ocazia acestui eveniment, cei doi au precizat că în România piaţa auto se va stabiliza anul următor, iar din 2012 vom începe să avem şi vânzări.

Tăriceanu a precizat că viitorul economiei mondiale se menţine, în continuare, sub limita de atenţie. Motiv pentru care şi piaţa auto va avea, în continuare, de suferit.

"Datele statistice arată că şi anul viitor vom asista la o scădere economică. În acest context, nu avem motive să credem că piaţa auto o va lua din loc, asta mai ales când încrederea consumatorilor este foarte scăzută, iar băncile nu au reluat creditarea. Deci piaţa auto nu va asista prea curând la o creştere", a precizat Tăriceanu, citat de Mediafax. În acest context, fostul ministru a ţinut să sublinieze că, în opinia sa, în 2011, nu sunt motive pentru relansarea pieţei auto. "Mă aştept la o evoluţie proastă, în continuare, dar să sperăm măcar la o stabilizare la nivelul vânzărilor de anul acesta, la oprirea scăderii", a mai spus Tăriceanu.

Vlădescu: "Să ne rugăm să-i ţinem pe cei doi constructori existenţi în România"

La rândul său, Sebastian Vlădescu, ministru de Finanţe până la înlocuirea sa recentă cu Gheorghe Ialomiţianu, a declarat, la Paris, că nu este optimist în vederea unor noi investiţii în industria auto din România, cel puţin în perioada următoare.

Vlădescu a fost în asentimentul lui Tăriceanu, referitor la revenirea pieţei auto, şi a reluat ideea conform căreia o creştere a vânzărilor pe acest segment se va realiza abia în doi ani.

Astfel, fostul ministru de Finanţe a declarat, citat de Mediafax, că "sunt şanse extrem de reduse de a atrage în această perioadă şi în viitorul apropiat investiţiile unui nou constructor auto, asta pentru că în prezent există o supracapacitate de producţie la nivel global. Să ne rugăm să reuşim să-i ţinem pe cei doi constructori existenţi şi să ajungă la cifre maxime de producţie, moment în care România va deveni un nume pe harta producţiei de automobile", a mai spus Vlădescu, făcând referire la cei doi constructori, Ford şi Renault Dacia.

Ne puteți urmări și pe Google News