Studiile arată că România se află pe penultimul loc în sud-estul Europei la folosirea produselor de îngrijire corporală şi frumuseţe.
Deşi cumpără, an de an, tot mai multe produse cosmetice, românii sunt încă departe chiar şi de vecinii lor în ceea ce priveşte atenţia acordată îngrijirii corpului. Astfel, un român cheltuie, în medie, doar 17 euro pe an pentru toate produsele cosmetice. Acestea cuprind tot arsenalul de îngrijire corporală, a feţei, a părului şi de înfrumuseţare precum săpunul, şamponul, deodorantul, gelul de duş, fardurile, vopseaua de păr etc.
În sud-estul Europei, doar turcii sunt cei care ne întrec la acest capitol, ei cheltuind într-un an, în medie, numai 13 euro pentru aceste produse. Potrivit unui studiu comandat de producătorul de cosmetice L’Oréal care cuprinde datele pentru 2008, primele trei locuri dintr-un total de 13 state din Europa de Sud-Est sunt ocupate de Slovacia, unde cetăţenii scot din buzunare pentru îngrijirea personală câte 94 de euro, Grecia cu 75 de euro şi Slovenia cu 58 de euro. Ungurii îşi cumpără produse cosmetice în valoare medie de 36 de euro pe an, iar bulgarii, de 27 euro pe an. Criza nu afectează bugetul pentru frumuseţe În mod paradoxal, cu toate că muşcă din bugetele pentru cumpărături ale românilor, criza economică nu afectează vânzările de produse de îngrijire corporală şi de înfrumuseţare, apreciază conducerea L’Oréal România. „Industria frumuseţii nu este în criză. Dacă în ultimii ani creşterea pieţei a fost de circa 20%, avansul din acest an va fi de aproximativ 10%. Deci, ritmul de creştere a încetinit, dar nu putem vorbi de o criză”, a declarat, ieri, la o conferinţă de presă, Richard Matalon, directorul L’Oréal România.
El a explicat acest lucru prin faptul că, pe piaţa din România, există în continuare loc de creştere pentru vânzătorii de produse cosmetice. „Este adevărat că, din cauza crizei, femeile pot cumpăra produse mai ieftine, pentru a face economii, însă ele vor continuă să se îngrijească”, a adăugat reprezentantul L’Oréal România, companie originară din Franţa, care a împlinit 100 de ani de existenţă. În opinia reprezentantului companiei, femeile din România se deosebesc de cele din alte ţări prin faptul că sunt „deosebit de exigente şi cochete”. Studiul menţionat arată că româncele alocă anual câte 32 de euro pentru produsele cosmetice. Sub două şampoane pe an Conducerea L’Oréal România a precizat totuşi că, după declanşarea crizei economice în România, le-au scăzut vânzările în magazinele specializate, cele din supermarketuri şi hipermaketuri menţinându-se în creştere. Studiile arată că românii au cumpărat, în 2008, 31 milioane de şampoane de păr, adică mai puţin de două şampoane pe cap de locuitor, 95 milioane de săpunuri şi 12 milioane de produse pentru îngrijirea feţei. Din gama cremelor pentru corp şi mâini, din magazinele româneşti au fost achiziţionate 9 milioane de produse, iar în ceea ce priveşte vopseaua de păr, au fost vândute 19 milioane de produse.