Infinti, cel mai nou jucător pe segmentul premium european, speră ca recent încheiatul parteneriat cu echipa campioană în Formula 1 – Red Bull F1 – să accelereze procesul altminteri destul de lent de dobândire a notorietăţii atât de necesare pe această piaţă.

Nissan a lansat Infiniti pe pieţele din Europa în 2008. Marca premium japoneză anticipează că va raporta vânzări de 4.500 de maşini pentru anul fiscal care se va încheia la 31 martie.

Lexus, brandul premium deţinut de Toyota, care a fost introdus în Europa în 1990, a comercializat, anul trecut, 17.857 de autoturisme.

Potrivit unui studiu realizat de Infinti, rata de cunoaştere a mărcii nipone a crescut din 2008 şi până în 2010 cu numai câteva procente, notează "Automotive News".

40% dintre cei întrebaţi dacă au conoştinţă despre existenţa mărcii Infiniti au răspus afirmativ, faţă de 34% – în 2008.

Spre comparaţie, mărcile auto germane, BMW, Audi şi Mercedes-Benz, au atras răspunsuri pozitive din partea a 90%, 89%, respectiv, 88% dintre cei chestionaţi.

O situaţie mai defavorabilă pentru Infiniti a reieşit atunci când participanţilor li s-a cerut să nominalizeze o marcă premium de care au cunoştinţă, fără niciun ajutor din partea realizatorilor studiului.

BMW a obţinut din nou cel mai bun scor – 65% dintre cei solicitaţi au indicat marca din Munchen.

Chiar dacă în creştere faţă de 2008, Infiniti a obţinut un rezultat nemulţumitor pentru această modalitate de stabilire a notorietăţii – numai 3% (de la 1%, în momentul intrării pe piaţa europeană).