Strategia vizează consolidarea poziţiei pe piaţa europeană, după ce compania a înregistrat scăderi în SUA, iar cafenelele vor fi deschise în gări şi aeroporturi. Strategia de extindere a Starbucks a adus cafenelele americane şi în România. Potrivit comentatorului Taylor Clark, autorul cărţii „Starbucked“, locul ideal de amplasare a cafenelelor Starbucks este lângă spălătorii şi magazine de închiriat casete video, deoarece acestea presupun două vizite ale clienţilor: una în care aduc şi una în care iau ceva. Probabil că acelaşi argument a stat şi la baza alegerii gărilor şi aeroporturilor ca viitoare zone de amplasare a afacerii.
 
În România însă, unde compania a intrat în sistem de franciză prin grecii de la Marianopoulos, Starbucks are cafenele doar în malluri. Planurile americanilor sunt de a creşte numărul de cafenele de la 16.000, câte sunt acum în toată lumea, la 40.000, depăşind astfel numărul de restaurante McDonald’s.