Şofer de lux în Capitală

Şofer de lux în Capitală

CARIERĂ. Edward Mitroi a învăţat să conducă cu stil în Marea Britanie, dar acum plimbă străini cu Mercedesul prin Bucureşti şi nu numai.

A învăţat să fie şofer de lux în Marea Britanie, la un curs de o săptămână pentru care a plătit 3.700 de dolari. Banii au meritat, spune Edward Mitroi, pentru că a aflat cum să-şi respecte clientul şi să-l păzească, la nevoie. „Au fost cursuri de securitate la care am învăţat să detonez bombe sau să parchez maşina la semafor, astfel încât să am posibilitatea unei ieşiri, în cazul în care cineva scoate un pistol la tine“, povesteşte tânărul, care a împrumutat de la britanici nu doar aerul sobru, dar parcă şi ochii albaştri şi părul aproape blond.

A părăsit Jaguarul care l-a învăţat meserie în Marea Britanie şi s-a întors în ţară, unde îi învaţă pe alţii să devină şoferi de lux pe Mercedes E klass.

Salariu de 3.000 de lei

Nu găseşte uşor cursanţi. „În România, oamenii nu sunt obişnuiţi să muncească. Din 70 de interviuri, am angajat o singură persoană“. Şoferul ideal ar trebui să aibă până în 35 de ani şi de 5 ani permis de conducere. Să fie necăsătorit, „ca să nu-l bată nevasta la cap să vină devreme acasă“, prezentabil, obligatoriu să ştie cel puţin două limbi străine, evident, să cunoască Bucureş tiul ca-n palmă şi, dacă sunt ne fumă tori, cu atât mai bine. „Dacă fumezi înainte de a intra în maşină, mirosul rămâne şi este deranjant pentru client“.

Un astfel de şofer, care, de cele mai multe ori, trebuie să rămână peste programul de 8 ore, ajunge să câştige şi 3.000 de lei lunar. „Bacşişul îi rămâne“, spune Edward.

Discuţiile nu părăsesc maşina

În maşina obligatoriu neagră nu se ascultă nimic sau poate Europa FM ori un CD cu Buddha Bar în surdină. Nu se face conversaţie decât dacă se observă o predispoziţie a clientului pentru asta, iar discuţiile despre vreme sau afaceri nu ies din maşină. „În contractul de trans port avem o clauză de confidenţialitate prin care se stipulează că informaţiile nu vor fi divulgate altor persoane“, spune Mitroi.

El a făcut drumul dintre Aeroportul Băneasa şi oraşde aproximativ 8.000 de ori, aşa că ştie că un astfel de drum durează 40 de minute, mai puţine marţea, când e foarte liber, şi mai multe lunea şi vinerea. Pe traseu, şoferul face pe ghidul. „În dreapta - Casa Presei, în stânga - Muzeul Satului. Dacă omul pare interesat, îi spui povestea fiecărei clădiri de pe traseu. Trebuie să ştii, normal, şi saloanele de masaj sau cele mai bune restaurante din oraş. Îi spui că românii sunt prietenoşi şi te abţii să-i înjuri pe cei care-ţi taie calea în trafic“, povesteşte Edward.

A plimbat un căţel cu rău de avion

Serviciile pe care le oferă firma lui Edward încearcă să acopere, pe lângă cele de transport la aeroport şi circuitele în ţară sau străinătate, cam orice nevoie pe care o poate avea un şofer: colectarea sau livrarea unui autoturism oriunde în ţară sau străinătate, serviciul „car wash“, dar şi parcarea autoturismului la loc sigur pe timpul vacanţei. S-a întâmplat să meargă până în Paris şi să se întoarcă în ţară cu maşina vreunui client, aşa cum s-a întâmplat să facă şi 2.700 km până în Danemarca, să-l ducă pe Gustav, un Labrador auriu cu rău de avion. „Stăpâna lui plecase cu avionul, dar cum câinele avea rău de înălţime, l-am dus eu“. Cursa a costat 1.800 de euro. "Trebuie să ştii, normal, şi saloanele de masaj sau cele mai bune restaurante din oraş. Îi spui că românii sunt prietenoşi şi te abţii să-i înjuri pe cei care-ţi taie calea în trafic.", Edward Mitroi, şofer de lux

SERVICII CONEXE

Spălătorie sau parcare de vacanţă

Firma lui Mitroi, Bucharest by Car, pune la dispoziţie serviciul de închiriere şoferi personali profesionişti, temporari sau permanenţi. Închirierea unui şofer pe zi, adică minimum 5 ore, este de 10 euro pe oră. Pe termen lung, minimum 20 de zile, costă 45 de euro pe zi. Pentru deplasările în ţară sau străinătate, închirierea costă 90 de euro, maximum 12 ore pe ziua în care se parcurg până la 500 km distanţă. Transferul la aeroport are tariful unic de 30 de euro, indiferent de distanţa parcursă.

Programarea se face cu minimum patru ore înainte. Preluarea maşinii şi aducerea în maximum două ore la locul specificat, curată-bec, costă 50 de euro, tarif unic. Comanda se face cu minimum trei ore înainte. Pe timpul vacanţei, doritorii pot scăpa de grija maşinii plătind 10 euro pe zi pentru o parcare împrejmuită şi păzită. Preţul scade, ajungând la 2-3 euro pe zi pentru parcarea care depăşeşte 30 de zile. Există şi 10 locuri în garaj, iar preţul este de 15 euro pe zi.

TIPAR. Şoferul ideal nu fumează, nu se enervează în trafic şi este bilingv

Ne puteți urmări și pe Google News