Evenimentul Zilei > Actualitate > Bine păstrat: vechiul secret al noului Mercedes-Benz SLK
Bine păstrat: vechiul secret al noului Mercedes-Benz SLK

Bine păstrat: vechiul secret al noului Mercedes-Benz SLK

Arătosul roadster-coupe Mercedes-Benz SLK nu trebuie tras pe dreapta odată cu venirea toamnei.

Mercedes-Benz SLK are aproape toate cusururile sau calităţile la care te poţi gândi. Neajunsurile pot trece numaidecât drept virtuţi (şi invers), în funcţie de detenta financiară a celui care face analiza.

Nimic neaşteptat, având în vedere că vorbim de un model care poate fi asimilat fără probleme segmentului "de fiţe".
A treia generaţie a micului autoturism roadster-coupé păstrează profilul şi (cu diferenţe minime) dimensiunile consacrate de precedenta versiune.

Tema de design este complet nouă. S-a renunţat (cum era de aşteptat) la tuşele inspirate de defunctul supermodel SLR McLaren, în favoarea unora provenite de la noul SLS AMG.
Cu noile "straie", SLK-ului îi este imposibil să treacă neobservat. Ceea ce nu-i neapărat rău, atâta vreme cât privirile atrase nu sunt dintre cele piezişe.

Am condus, zilele trecute, noul SLK 250 şi am remarcat tot felul de reacţii la oamenii din jur. Mai ales într-una dintre primele seri răcoroase oferite de această toamnă.
Destulă lume a privit mica maşină decapotabilă – şi, mai ales, pe cel aflat la volan – măcar cu circumspecţie. Eufemistic vorbind. În mod normal, temperatura de afară ar fi impus, după multe luni, trecerea sistemului de climatizare de pe albastru pe roşu.

Şi totuşi. În SLK, dacă ai scaunele potrivite, poţi amâna puţin acest moment. Chiar şi atunci când alegi să rulezi doar cu stelele deasupra capului.
Pentru serile răcoroase
Pe lângă funcţia deja banală de încălzire, scaunele roadsterului pot fi "căptuşite" şi cu dotarea opţională "Airscarf". O "eşarfă cu aer cald" care îl fereşte de frig pe şofer prin intermediul gurilor de ventilaţie decupate la baza tetierelor.
Nu este nici cea mai nouă (introdusă în 2004), nici cea mai scumpă găselniţă Mercedes-Benz (500 de euro) – maşina de test a fost garnisită cu echipamente dintre cele mai interesante -, dar ar putea fi cea mai importantă echipare pentru orice posesor de maşină decapotabilă, care nu are şansa de a trăi într-o zonă cu climă blândă.
Oricât de frumoase ar fi senzaţiile oferite de SLK 250 graţie motorului supraalimentat – care livrează 204 "cai" punţii spate -, şasiului sportiv şi direcţiei precise, zona de confort pentru utilizator are o limită foarte precisă, trasată de apariţia primei ninsori.

Cu "Airscarf", SLK poate fi un fel de manta pentru vreme rea.

TEST EVZ

Mercedes-Benz SLK 250

Lungime/lăţime/înălţime:
4,13/1,81/1,30 metri
Ampatament/masă proprie:
2,43 m/1.500 kg
Capacitate rezervor/portbagaj:
60/335 l
Număr locuri/uşi: 2/2
Motor: benzină, 1.796 cmc, 204 CP, 310 Nm, 144 g/km
Transmisie: 2×4 (spate), 7+1 A

Performanţe: 6,6 s (0-100 km/h), 243 km/h (vit. max.)
Consum oficial mixt
: 6,2 l/100 km
Consum în test
: 8,4 l/100 km (minim), 14,2 l/100 km (maxim)

Preţ de listă cu TVA: 46.115 euro (cu transmisia automată 7G-Tronic Plus)

Alternative
:
BWM Z4 sDrive 23i (204 CP) – 40.021 de euro
(transmisie automată Steptronic 6+1);
Mazda MX-5 RC (160 CP) – 28.290 de euro
(exclusiv cu transmisie manuală 6+1);
Audi TT Roadster (211 CP) – 44.413 euro
(soft-top, cutie de viteze automată S-tronic 6+1, tracţiune faţă).
<iframe width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/vLNI28_cOxs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Citiţi şi:

  • Vara trece, dar ne lasă cu păru-n soare
  • Mercedes-Benz, călare pe Audi: turbodiesel pentru SLK
Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: