Frigul provoacă multe neplăceri în acest sezon, dar cu ajutorul unor trucuri, oricine poate suporta mai uşor temperaturile scăzute din timpul iernii.

Conform Agerpres, maioul, tricoul și puloverul de lână sunt indicate pentru a reține căldura corpului. Acoperirea extremităților mâinilor, a picioarelor și a capului este foarte importantă, pentru că aceste părţi sunt primele care intră în contact cu frigul.

Când membrele sunt expuse unor temperaturi mai scăzute decât celor la care este expus bustul, vasele de sânge din brațe și picioare se contractă, iar sângele se îndreaptă spre stomac.

Cafeaua băută afară poate provoca pierderea căldurii corpului din cauza faptului că blochează receptorii vaselor sanguine și le împiedică să se contracteze.

3. Să ne supraveghem alimentația

Supele sunt ideale pentru a asigura necesarul de proteine și de zahăruri lente pentru organism, întrucât prin digerarea proteinelor, temperatura crește mai repede decât cu ajutorul glucidelor sau lipidelor.

Consumul de legume și fructe va crește de asemenea capacitatea corpului de a se încălzi. Consumul de fructe uscate este foarte eficient pentru o încălzire rapidă, la fel ca pastele, orezul sau mălaiul.

Deși primul impuls este de a strecura mâinile în buzunare, este mai bine dacă le lăsăm afară, pentru că mergem balansând brațele, acest mecanism va duce la încălzirea corpului.

Persoanele care nu au o circulație periferică bună, trebuie să facă exerciții simple dimineața, mișcând degetele de la picioare și ridicând gleznele.

Este inutil să vă expuneți corpul la schimbări bruște de temperatură. Trecerea de la o temperatură de interior prea mare la cea din exterior prea scăzută va duce la contractarea vaselor de sânge și corpul va resimți diferența de temperatură.

Băile prea dese duc la fragilizarea straturilor superioare ale epidermei și implicit la o rezistență mai redusă la frig.