Evenimentul Zilei > Actualitate > Școlile sunt sub asediul pandemiei. Traumele ascunse se vor vedea în viitor. „Daunele psihologice sunt prea mari”
Școlile sunt sub asediul pandemiei. Traumele ascunse se vor vedea în viitor. „Daunele psihologice sunt prea mari”

Școlile sunt sub asediul pandemiei. Traumele ascunse se vor vedea în viitor. „Daunele psihologice sunt prea mari”

În cadrul dezbaterii publice, regulile sanitare precum purtarea măștii sanitare și distanțarea socială sunt uneori puse sub semnul întrebării. Ca profesor, trebuie să fii consecvent în respectarea acestora astfel încât să reușești să fii un model de urmat pentru copii și tineri, spune directorul unei instituții de învățământ, contrazicându-l pe președintele Asociației Profesorilor.

Reprezentantul organizației cadrelor didactice din Germania, Heinz-Peter Meidinger, susține că există un real pericol ca pandemia de coronavirus să scape de sub control în instituțiile de învățământ. Directorul unei școli din Hamburg spune, însă, că elevii ar trebui să continue să susțină cursurile școlare cu prezență fizică, în ciuda ratei de infectare ridicată, însă cu respectarea măsurilor de protecție.

„Să ții pandemia sub control înseamnă o contradicție în termeni”

„Să ții pandemia de COVID-19 sub control înseamnă o contradicție în termeni. Înțeleg că al meu coleg vrea să spună că trebuie să continuăm să îi influențăm pozitiv pe cei implicați. Dacă devenim neclari în atitudinea noastră, însă, elevii nu respecta restricții precum purtarea unei măști și păstrarea distanței sociale. Iar dacă doar purtăm o discuție despre reguli, atunci avem o problemă”, a declarat directorul școlii Ida Ehre din Hamburg.

Orașul prevede reglementări foarte stricte din punct de vedere sanitar. În școli, măsurile de protecție sunt mult mai aprig verificate decât în alte state federale. „Este bine să nu luăm decizii pripite, ci să ezităm un moment. Alte state federale revin acum la cerința privind masca de protecție. Cu toate acestea, acest du-te vino nu este o atitudine benefică pentru elevi”, a spus directorul Boutez, solicitând autorităților să stabilească un plan „pas cu pas” în ceea ce privește condițiile în care are loc redeschiderea școlilor.

Daunele psihologice pentru elevi sunt prea mari

Boutez a transmis, într-un interviu oferit Der Spiegel, că unitățile de învățământ ar trebui să rămână deschise. Întreruperea cursurilor școlare cu prezență fizică generează consecințe importante inclusiv din punct de vedere psihologic.

„Din fericire, eu nu sunt un virusolog, ci mai degrabă privesc din punct de vedere educațional. Iar din acest punct de vedere, chiar trebuie ca școlile să rămână deschise. Altfel, daunele psihologice sunt prea mari”, a transmis directorul școlii Ida Ehre.

Pe de altă parte, „observăm deja cum copiii și adolescenții au dificultăți în a se comporta în conformitate cu regulile; sunt agitați, există multe conflicte, curtea școlii este un loc exploziv”. „Este absolut necesar ca interacțiunile sociale să continue. Dar, bineînțeles, nu ar trebui să se pună în discuție în același timp măsuri mai puțin igienice. Dimpotrivă, școala trebuie să fie cât mai sigură”, a transmis Boutez, în contextul dezbaterilor pe tema redeschiderii unităților de învățământ.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: