Scandalul anorexiei „încinge“ Săptămâna Modei de la Milano

Scandalul anorexiei „încinge“ Săptămâna Modei de la Milano

Campania împotriva anorexiei iniţiată de Oliviero Toscani, chiar în timpul Săptămanii Modei de la Milano, a starnit controverse, mai multe voci din industria modei acuzandu-l pe fotograf că afişele şocante care au împanzit ora- şul vor încuraja, de fapt, tinerele fete să-şi dorească să fie foarte slabe, informează Reuters.

Preşedintele Asociaţiei Italiene de Studiu al Anorexiei, Fabiola de Clercq, crede că fotografiile şocante, înfăţişand o tanără aproape scheletică, dezbrăcată, nu vor ajuta nici pe departe femeile care suferă de această boală, ci, dimpotrivă, vor încuraja tinerele să-şi dorească să fie şi mai slabe.

„Fotografiile mele nu reprezintă niciun pericol. Am vrut să arăt realitatea crudă a acestei boli, declanşată, în cele mai multe cazuri, de tiparele impuse în lumea modei. Femeile care suferă de anorexie îşi vor da seama că trebuie să se oprească, pentru a nu ajunge ca fata din imagini“, se apără Toscani. „Trupul meu provoacă repulsie“ Fotograful a mai realizat în trecut campanii controversate, printre care şi cea pentru firma Benetton, în 1992, care avea ca personaj central un bărbat bolnav de SIDA în stadiu terminal. De data aceasta, Toscani a ales-o pe actriţa franceză Isabelle Caro, în varstă de 27 de ani, care măsoară 1,75 metri şi cantăreşte doar 31 de kilograme.

„Nu pozele mele şochează, ci realitatea“, mai spune fotograful. La randul ei, Isabelle Caro, care se luptă cu anorexia de la varsta de 13 ani, a declarat: „M-am ascuns prea multă vreme, însă am decis să mă arăt aşa cum sunt, deşi ştiu că trupul meu provoacă repulsie. Vreau ca tinerii să ştie cat de periculoasă este această boală“.

Problema anorexiei în modă a fost ridicată prima dată anul trecut, la Săptămana Modei de la Madrid, unde au fost interzise pe podium modelele care aveau indicele masei corporale mai mic de 18 (de exemplu, 56 de kilograme la o înălţime de 1,75 metri).

Milano a urmat acest exemplu, iar la Săptămana Modei din acest oraş au voie să participe doar manechine care prezintă un certificat medical ce dovedeşte că nu au probleme de sănătate. MAGAZIN VIRTUAL Armani în Second Life Chiar dacă nu lipsită de controverse, Săptămana Modei de la Milano a continuat cu prezentări ale unor mărci de renume, ca Prada, D&G şi Cavalli, dar şi cu o premieră: deschiderea primului magazin Armani în Second Life, universul virtual tridimensional de pe internet.

Magazinul este o replică a reprezentanţei Armani din centrul oraşului Milano şi vinde produse din toate mărcile casei de modă, care pot fi achiziţionate cu dolari Linden, moneda din Second Life, convertibilă în monedă reală.

Ne puteți urmări și pe Google News