Salonul de la Detroit, casa monstrilor mecanici

Salonul de la Detroit, casa monstrilor mecanici

Evenimentul, botezat oficial "North American International Auto Show", primul salon auto de referinta al anului, a ramas locul in care incepe povestea masinilor cu greutate.

Criza petrolului? Care criza a petrolului!?! Chiar daca incearca sa mimeze preocuparea pentru propulsiile alternative, americanii nu pacalesc pe nimeni. Dragostea lor aproape maladiva pentru monstri mecanici pare nezdruncinata. Cele aproximativ 50 de modele noi lansate la inceputul acestei saptamani la Salonul de la Detroit stau marturie.

Chiar si peste Ocean, ultima perioada a fost marcata de scaderea vanzarilor la masinile provenind din clasele mari. Se pare insa ca, pentru moment, producatorii nu sunt pregatiti sa le ofere americanilor prea multe masini cu dimensiuni, configuratii tehnice si consum rezonabile.

Pe de alta parte, nici yancheii nu sunt dispusi sa se inghesuie cu totii in niste vehicule croite dupa nevoile si ca urmare a angoaselor ecologiste care ii chinuiesc pe semenii lor imprastiati pe alte meleaguri si ancorati in alte realitati.

Salonul s-a deschis cu o avalansa de oferte din partea producatorilor locali si asiatici, cei care fac legea in State. Europenii au incercat sa tina pasul.

Daca anul trecut Chevrolet a provocat lacrimi de bucurie cu prototipul renascutului Camaro, acum a starnit rumoare cu varianta decapotabila a clasicului model. Ambele vor intra in productia de serie (cu V8-urile aferente) in 2009, cand, posibil, isi vor disputa ultimele picaturi de benzina rafinate pe Planeta Albastra.

Ford a luat platforma tehnica a Mustangului si a zamislit, cel mai probabil din trei ciocane, o limuzina oarecum retro, cumva ancorata in prezent, gratie rotilor uriase, vulgare. V8, bineinteles, alimentat insa cu etanol. Totusi, firma americana nu poate garanta producerea in serie a modelului. Poate daca ar fi functionat cu benzina...

Prognozele specialistilor arata ca aceasta este luna in care Toyota urmeaza sa depaseasca Ford si sa se plaseze pe locul al doilea, dupa GM, in ierarhia celor mai importante companii auto la nivel global.

Succesul trebuie sustinut si prin vanzarea in 2007, in SUA, a 200.000 de unitati din nou lansatul model Tundra, un pick-up urias, propulsat, de ce altceva decat un V8 cu litraj serios (5.7) si cai-putere berechet - 381!

Mercedes Ocean Drive Deocamdata, decapotabila sardanapalica prezentata de Mercedes, cu nume care evoca infrastructura californiana, este doar un concept-car bazat pe platforma tehnica a Clasei S (versiunea cu ampatament marit).

Constructorul sustine ca daca va sesiza un interes semnificativ pentru creatia sa va initia si un proces de productie in serie. Macar pentru o serie de clipuri cu P Diddy si alti artisti americani de seama s-ar cuveni ca lucrarea sa se fabrice fie si doar in cateva exemplare. Audi Q7 V12 TDI Lovitura nemiloasa pentru posesorii de Q7 TDI. Cei 233 de cai-putere eliberati de actualul propulsor de 3.0 litri par o herghelie de gloabe pe langa stava mandra din batatura proaspat expusului V12 TDI.

Fisa tehnica a unitatii derivate din motorul cu care Audi s-a impus in cursa de 24 de ore de la Le Mans este cu adevarat strasnica. 500 de cai-putere, cuplu maxim de 1.000 Nm disponibil de la 1.750 rpm si un sprint 0-100 km/h in 5,5 secunde! Evident, albul feciorelnic trebuie trecut cu vederea aici.

Supermodel

Gratie intre "fiare"

Ziua inaugurala a Salonului de la Detroit a amintit periculos de mult cu gala de decernare a Premiilor Oscar. Sau, poate, „Zmeura de Aur”, daca ar fi sa judecam dupa abilitatile artistice ale starurilor de cinema prezente la standurile expozantilor.

Intre vedete americane precum Vivica A. Fox ("Juwanna Mann") sau Carmen Electra (seria "Comedie de groaza") s-a strecurat si supermodelul ceh Petra Nemcova. Juna gratioasa s-a fotografiat impreuna cu Saab Aero-X, la randul sau un model zvelt, de vis.

Ne puteți urmări și pe Google News