Aparatele frigorifice şi, în special, modelele combi (combine frigorifice cu două uşi) vor însemna peste un sfert din vânzările de electrocasnice albe în acest an, cu toate că vedetele incontestabile vor continua să fie aparatele de aer condiţionat, potrivit retailerilor.
Aparatele frigorifice vor deţine peste 25% din vânzările înregistrate în categoria electrocasnicelor albe anul acesta, potrivit reprezentanţilor Flamingo. La rândul ei, această categorie contribuie cu 20% la vânzările totale de retail înregistrate de companie. În aprilie şi mai, Flamingo a înregistrat vânzări de aparate frigorifice în creştere cu 45%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În materie de aparate frigorifice, gusturile românilor nu s-au schimbat semnificativ în ultimii ani: cele mai achiziţionate continuă să rămână modelele combi, cu două uşi şi congelator. Perioada anului cu cele mai mari vânzări este aceeaşi lună august. Aer de 100 de milioane de euro
Cât despre vânzările de aparate de aer condiţionat, acestea se vor tripla anul acesta, după o evoluţie similară anul trecut, potrivit estimărilor Altex, cea mai mare companie de pe piaţa de retail de electrocasnice, electronice şi produse IT&C.
Compania va vinde în acest an circa 65.000 de produse, de la 21.000 de unităţi în 2007, pe fondul temperaturilor ridicate prognozate pentru perioada de vară şi al posibilităţii achiziţionării în rate. În perioada Paştelui, Flamingo a vândut electrocasnice albe şi aparate de aer condiţionat de circa 10 milioane de euro. Piaţa de echipamente de aer condiţionat a ajuns, în 2007, la 65 milioane de euro, în creştere cu 90%, iar în acest an ar putea urca la 80 de milioane de euro sau chiar la 100 de milioane de euro, potrivit datelor din piaţă. Piaţa locală de retail electronic, electrocasnic şi IT&C, cu un ritm de creştere de circa 15%, are o valoare de aproximativ un miliard de euro, urmând ca în 2010 să se ridice până la 1,5 miliarde de euro. Principalii concurenţi ai Flamingo sunt Altex şi Domo.