Potrivit acesteia, șoferii mașinilor cu masa maximă mai mare de 2,4 tone, care intră în țară, pot să opteze pentru carantinare sau izolare la domiciliu. Potrivit premierului Ludovic Orban, izolarea șoferilor durează din momentul reîntoarcerii dintr-o cursă până la plecarea într-o nouă deplasare.
”Izolarea durează din momentul întoarcerii șoferului până la plecarea în cursă.

Poate să fie o zi, două zile, trei zile, nu 14 zile, așa cum s-a prezentat în mod eronat. În cuprinsul Ordonanței militare este o perioadă de maximum 14 zile, nu o perioadă de 14 zile. Șoferul, când se întoarce din cursă, poate să stea până pleacă din nou în cursă o perioadă de timp cât este necesar până la plecarea în cursa următoare, indiferent că e vorba de 24 de ore, de 48 de ore sau de cât stă până la plecarea în cursă”, a explicat premierul Ludovic Orban.

La rândul lor, transportatorii spun că vor eliminarea noilor reguli sau măcar clarificări în ceea ce privește izolarea șoferilor cu propriile familii. ”Ordonanța militară 4 ne aduce o serie de probleme în zona transporturilor rutiere internaționale printr-o lipsă de claritate a prevederilor și printr-o interpretare excentrică, să nu zicem abuzivă a autorităților de la nivel local.

Cea mai mare problemă pe care o vedem este faptul că familiile acestor șoferi trebuie să rămână în autoizolare până la 14 zile, chiar dacă șoferul vine acasă și stă doar o zi sau două și pleacă înapoi în cursă. Să se clarifice, dar să se dea text de ordonanță, nu la televizor, că nu e suficient, să se excludă familiile șoferilor de la autoizolare. Opțiunea pentru variantele de carantină sau autoizolare la domiciliu șoferilor se exprimă printr-o declarație pe proprie răspundere”, a declarat, RRA, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România.