Publicitatea la sucuri si bauturi racoritoare trebuie sa precizeze procentul de fruct, respectiv de legume, astfel incat consumatorii sa stie cat la suta este produs natural.
In cazul utilizarii numai a aromelor la fabricarea alimentelor, se interzice ilustrarea cu fructe, in spot, iar reclama va preciza clar ca produsul are numai aroma sau gust de fructe.
Acestea sunt doar cateva dintre noile prevederi al Codului de reglementare a continutului audiovizual, adoptate, ieri, de Consiliul National al Audiovizualului (CNA). Decizia a fost luata dupa mai bine de doua luni de negocieri intre CNA si reprezentantii industriei de publicitate, reuniti in International Advertising Association (IAA).
Fara spoturi pentru copii
Consiliul a interzis publicitatea care se adreseaza minorilor pana in 16 ani. Reclamele nu mai au voie sa prezinte cadourile oferite impreuna cu anumite produse. Totodata, e interzisa folosirea personalitatilor in spoturi, cu care copiii s-ar putea identifica. Dupa fiecare calup publicitar va fi difuzata avertizarea: "Pentru sanatatea dv., evitati excesul de sare, zahar si grasimi".
CNA a acordat ragaz de o luna publicitarilor sa se conformeze noului cod, cu mentiunea ca prevederile care ii privesc pe copii vor intra in vigoare la sfarsitul acestui an. "Rezultatele pot fi implementate de industrie, cu perioada de gratie, si credem ca initiativa campaniei de informare o sa completeze cu succes deciziile", a spus Alexandra Olaru, vicepresedintele IAA. Campania IAA invocata de Olaru urmareste sa promoveze beneficiile unei alimentatii sanatoase pentru public.