Peste 400 clienţi ai BCR au declanşat procedurile legale pentru înlăturarea din contracte a clauzelor abuzive şi pentru recuperarea sumelor plătite nedatorat băncii în baza acestor clauze, se arată într-un comunicat al acestora.
Grupul de clienţi constituit împotriva BCR este reprezentat de Societatea Civilă de Avocaţi "Piperea şi Asociaţii". Procedura concilierii a fost declanşată pe 27 septembrie, când a fost trimisă invitaţia către bancă, informează Agerpres.
Dacă procedura de conciliere nu va da rezultate, după 15 zile de la primirea invitaţiei la conciliere va fi înregistrată cererea de chemare în judecată. Un al doilea grup de clienţi care se pregătesc să dea banca în judecată prin "Piperea şi Asociaţii" este în curs de constituire. Unde-i unul, nu-i putere
În ambele cazuri, clienţii BCR au constituit mai întâi grupuri informale pe internet şi au încercat o negociere informală cu instituţia de creditare.
Eşecul acestei încercări i-a determinat pe debitori să apeleze la "Piperea şi Asociaţii", pentru a avea o mai mare putere de negociere, în caz de eşec urmând ca banca să fie dată în judecată.
"Dobânzile exagerate şi clauzele abuzive reprezintă principala nemulţumire a clienţilor, însă, desigur, sunt şi alte nemulţumiri ce vor face obiectul preconizatului proces. În actualele condiţii de criză, în care exuberanţa consumului, propovăduită în urmă cu mai puţin de doi ani tot de bănci, a dispărut, clauzele abuzive din contracte lovesc în majoritatea cetăţenilor activi ai României care au luat credite, fie ele de consum, ipotecare sau de alt tip", declară Gheorghe Piperea, partener coordonator şi fondator al "Piperea şi Asociaţii".
Citiţi şi:
- Cum arată băncile la o zi după expirarea termenului impus prin OUG 50/2010
- Războiul creditelor adună tot mai mulţi soldaţi
- Unele bănci ar putea cere despăgubiri de la stat, după aplicare OUG 50/2010