„Ratatouille“ umple casele francezilor de şobolani

„Ratatouille“ umple casele francezilor de şobolani

Simpaticul personaj de desene animate a declanşat o nouă modă: copiii îşi doresc rozătoare ca animale de companie

Succesul de care se bucură noul film de desene animate „Ratatouille“, şobolanul parizian care se visează mare bucă- tar, a dus la apariţia unei noi manii şi anume cumpărarea de astfel de rozătoare pe post de animale de companie, relatează AFP.

„De când a ieşit pe piaţă filmul, asistăm la un veritabil fenomen de modă, şobolanii“, a declarat Gerald Moreau, preşedintele Asociaţiei de promovare a şobolanilor pe post de animale de companie (Aprac) din Franţa.

Marele succes al verii în Franţa, filmul „Ratatouille“, produs de studiourile americane Pixar, a atras peste şapte milioane de spectatori în sălile de cinema din această ţară. Consecinţ ele nu au întârziat să apară. Fascinaţi de simpaticul erou principal, Remy, copiii au început să-şi bată părinţii la cap să le cumpere un şobolan.   Magazinele de animale au raportat o creştere netă a cererii de şobolani, în timp ce vânzările de accesorii pentru aceştia au sporit cu 40% în ultimele trei luni. Varietatea cea mai căutată este şobolanul femelă cu urechi mari, botezată Dumbo, după elefănţelul celebru dintr-un alt film de animaţie. Acesta se vinde cu 50 de euro bucata. Un animal inteligent şi afectuos „Şobolanii sunt mai inteligenţi şi mai interesanţi decât şoarecii ori hamsterii“, explică Moreau. „Ei îşi recunosc numele, se ataşează de stăpânul lor şi te poţi juca cu el la fel ca şi cu un câine sau o pisică“, asigură el.

Ne puteți urmări și pe Google News

Deşi el personal are nu mai puţin de 19 şobolani, Moreau îi avertizează pe părinţi să fie foarte atenţi când iau un astfel de animal.

„Sunt foarte sociabili şi au nevoie de multă atenţie şi mângâieri“, spune el. Iar cei care decid să-şi ia asemenea rozătoare sunt sfătuiţi insistent să nu pună niciodată o femelă şi un mascul în aceeaşi cuşcă dacă nu vor să se trezească cu câte 15 pui la fiecare trei săptămâni.   Nu este pentru prima oară când un film de animaţie dă naştere unei asemenea mode. În 2005, asociaţiile de protecţia animalelor din Marea Britanie atrăgeau atenţia asupra numărului mare de măgăruşi abandonaţi de cei care îi cumpăraseră în urma vizionării filmului „Shrek“.   Dificultăţile legate de îngrijirea acestor animale i-au făcut pe mulţi fani ai vorbăreţului Donkey să abandoneze destul de repede măgă- ruşii. O situaţie similară s-a înregistrat şi 1996, după reecranizarea uneia dintre capodoperele lui Walt Disney, „101 dalmaţieni“