Qashqai este aici

Qashqai este aici

Modelul caruia Nissan i-a incredintat misiunea transformarii unei nise intr-un segment cu larg potential a ajuns in Romania.

Nissan crede ca segmentul compact are un viitor mare.  Mai mare. Cam cat Qashqai, modelul lansat marti in Romania. Constructorul japonez a renuntat la abordarea clasica si, in conditiile cresterii necontenite a dimensiunilor in clasele mica si compacta, a identificat o nisa cu potential de masa.

O masina mai mare decat orice exista in prezent in segmentul C, dar mai compacta decat un SUV. Pentru ca proiectul sa fie viabil, s-a urmarit implementarea celor mai bune trasaturi „ale celor doua lumi” - pozitia inalta de condus, spatiul interior de la un SUV si dinamismul, confortul, tinuta de drum de la un autoturism compact.

Cu prilejul lansarii europene din urma cu cateva luni, s-a spus ca noul Nissan se plaseaza intre un Volkswagen Golf si o Toyota RAV4. Dincolo de dimensiuni si abilitati, o analiza sumara a preturilor practicate pe piata autohtona arata ca afirmatiile constructorului nipon stau in picioare.

Intre Golf si RAV4

Golf 1.6 FSI Trendline costa 17.340 de euro cu TVA, in timp ce versiunea de baza Qashqai 1.6 Visia este pretuita la 18.900 de euro cu TVA - cu aproximativ 1.500 de euro mai mult.

Toyota RAV4 2.2 D-4D Comfort are un pret de 28.352 de euro cu TVA, iar Qashqai 2.0 dCi Visia costa 25.960 de euro cu TVA - cu circa 2.400 de euro mai putin.

Atat look-ul (Qashqai seamana mai mult cu un SUV compact decat cu un autoturism compact), cat si pretul (mai mic in comparatie cu al SUV-ului reper, RAV4) ar putea atrage - cel putin intr-o prima faza - mai multi clienti din segmentul superior. Ceea ce nu e neaparat un plus, avand in vedere numarul mai scazut al acestora.

Pentru a fi un succes, Qashqai trebuie sa-i convinga pe posesorii sau potentialii cumparatori de hatchback-uri sa renunte la Golfurile, Megane-urile si 307-urile lor in favoarea unei masini mai spatioase, dar si mai scumpe.

Qashqai dispune de patru motoare, doua pe benzina si doua pe motorina. Gama incepe cu unitatile de 1.6 litri (115 cai-putere) si 1.5 dCi (106 CP) si continua cu mai puternicele 2.0 litri (140 CP) si 2.0 dCi (150 CP).

In functie de motorizare, sunt disponibile doua cutii de viteze manuale (cu cinci si sase trepte), o cutie de viteze automata cu sase trepte si o transmisie cu variatie continua (CVT) ultramoderna. Sistemul 4x4 All-Mode, cunoscut de la X-Trail, este oferit cu propulsoarele de 2.0 litri.

Ne puteți urmări și pe Google News