Publicitate: producătorii auto se înghesuie să plătească 100.000 de dolari pe secundă
- Cristian Ionescu
- 25 ianuarie 2011, 14:56
Cel puțin opt mărci auto au achiziționat spațiu publicitar pentru transmisia TV a finalei campionatului profesionist de fotbal american (Super Bowl) din acest an, eveniment la care un spot de 30 de secunde costă între 2,8 și trei milioane de dolari.
General Motors, Chrysler, Mercedes-Benz, BMW, Hyundai, Kia, Volkswagen și Audi vor rula unul sau mai multe sporturi TV în timpul finalei din acest an a campionatului profesionist de fotbal american (Super Bowl), scrie ”Reuters”.
Super Bowl-ul este programul cu cea mai mare audiență, dar și cu cel mai sump spațiu publicitar în Statele Unite ale Amercii.
Anul trecut, 95 de milioane de americani au urmărit în direct finala dintre New Orleans Saints și Indianapolis Colts, câștigată de prima echipă, cu 31-17.
Pentru finala National Football League (NFL) programată pe 06 februarie, care le va opune pe Green Bay Packers și Pittsburgh Steelers, Fox Broadcasting, televiziunea care va transmite live evenimentul, percepe între 2,8 și trei milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde.
Astfel, fiecare dintre cei opt producători auto nominalizați de ”Reuters” a plătit până la 100.000 de dolari pentru fiecare secundă de publicitate achiziționată.
Mai mult, o parte dintre mărcile care își vor face reclamă cu ocazia Super Bowl-ului vor rula mai mult de un spot.
Per total, susține ”Reuters”, producătorii auto au cumpărat de două ori mai mult spațiu publicitar, în comparație cu ediția de anul trecut a finalei NFL, fapt care denotă și el că industria auto iese din perioda de avarie cauzată de criza financiară mondială.