PROTECŢIA CONSUMATORULUI: Vacanţa de vis, transformată în „marea păcăleală”
- Adam Popescu
- 25 mai 2009, 12:45
Reprezentanţii firmei Evo Turism nu mai sunt de găsit după ce au luat mii de euro pentru pachete turistice în Portugalia şi Spania. Numeroşi bucureşteni afirmă că au fost păgubiţi după ce au cumpărat pachete turistice de la compania Evo Turism, iar reprezentanţii acesteia au dispărut peste noapte. Se pare că sute de persoane au fost păcălite, numai la secţia 14 de poliţie fiind depuse 60 de reclamaţii.
„Am aflat de pe un forum că am fost păcălit”
Nicoleae Olteanu, un bucureştean de 57 de ani, credea că şi-a luat toate măsurile de precauţie pentru ca firma care îi intermediază vacanţa pentru fiica lui să nu îi creeze nicio problemă. A verificat de când era agenţia pe piaţă şi dacă avea datorii. Totul părea în regulă. Ofertele avantajoase l-au convins să cumpere un sejur în Spania. „Am văzut că se perindă multă lume pe acolo şi am plătit 1.120 de euro pentru un sejur în Grand Canaria (Spania) pentru fiica mea”, afirmă Nicolae Olteanu. I s-a spus că va primi voucherele în termen de şapte zile. Când s-a dus să le ridice, a avut surpriza să constate că agenţia dispăruse peste noapte.
Valentin D. este un alt păgubit al aceleiaşi agenţii. „Am cumpărat patru bilete în Portugalia, pentru mine şi pentru prietenii mei. Am plătit un avans de 520 de euro”, povesteşte Valentin. A încheiat un contract pentru varianta „all inclusive”. Ar fi urmat să fie cazaţi la unul din cele mai scumpe hoteluri de acolo, cotat la 4 stele plus. „Mi-au spus că în 14 zile îmi vor da voucherele, dar nu le-am primit. După încă 7 zile, am fost sunat să vin să le ridic. La sediul agenţie mi s-a cerut însă să plătesc tot”, susţine el.
I-au dat nişte date de plecare greşite şi i-au spus să revină. „Atunci mi-au spus că nu-mi mai asigură serviciile şi nu-mi dau nici banii, pentru că le-am făcut scandal. După multe discuţii, mi-au oferit o parte din bani. Am refuzat. Am depus plângere la ANPC şi merg şi la poliţie. Am aflat de pe un forum că am fost ţepuit”, spune el.
Pagubă de 11.000 de euro
O vacanţă alături de logodnică în Insulele Tenerife era visul pentru această vară al lui Rodinel, un tânăr de 30 de ani. În luna februarie a plătit un avans de 240 de euro către Evo Turism. În data de 25 aprilie a plătit diferenţa, încă 560 de euro.
„Apoi i-am sunat pe patru numere de telefon şi nu mi-au răspuns. Pe 7 mai i-am reclamt la OPC”, spune Rodinel. El spune că un „coleg de suferinţă” i s-a plâns că a fost păcălit cu mii de euro. „Mi-a spus că a luat de la această agenţie pachete în valoare de 11.000 de euro, pentru mai mulţi prieteni”, mai spune Rodinel.
LA SCARĂ MARE
„Au fost depuse în jur de 60 de reclamaţii”
Şeful serviciului juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România, Mihai Titichi, le recomandă tuturor celor care au fost păgubiţi de această firmă să se adreseze în cel mai scurt timp organelor de poliţie.
„Puteţi înainta şi o plângere către Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor din Bucureşti, dar dacă firma nu mai există, problema nu va putea fi rezolvată pe această cale”, spune Mihai Titichi. Purtătorul de cuvânt al poliţiei Capitalei, Christian Ciocan, ne-a declarat că au fost depuse în jur de 60 de reclamaţii împotriva firmei Evo Turism, la secţia 14 din Capitală. „Secţia 14 de poliţie şi-a declinat competenţa către Serviciul de Investigaţii Criminale din sectorul 4 al Capitalei. A fost demarată o anchetă în acest caz”, a adăugat Christian Ciocan.
Notă
În fiecare zi de miercuri veţi putea citi, în pagina specială de protecţie a consumatorului, poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro.