Profesorii încep munca voluntară: la numărat copii, din casă în casă

Profesorii încep munca voluntară: la numărat copii, din casă în casă

Cadrele didactice sunt revoltate că, în timpul liber şi neplătite, trebuie să participe la recenzarea copiilor care au vârsta de mers la şcoală.

Pentru ca niciun copil de vârstă şcolară să nu rămână neînscris în clasa pregătitoare ori în clasa I, profesorii sunt obligaţi ca, după orele de curs, să meargă din casă în casă pentru a înregistra copiii. Procedura se desfăşoara în perioada 25 ianuarie-18 februarie 2012 şi fiecare profesor primeşte un anumit număr de case/ apartamente care trebuie recenzate. Marian Banu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, spune că, în Capitală, toţi profesorii vor merge pe teren după ora 16.00. "Este prevăzut în fişa postului, se face de ani de zile şi fără bani suplimentari", spune Banu. "Nu e treaba mea!" Profesorii susţin însă că nu e treaba lor să participe la înregistrarea copiilor. "Nu mi se pare normal să fac asta, atâta timp cât treaba mea este să învăţ copiii, nu să umblu din casă în casă. S-a făcut anul trecut un recensământ, era foarte simplu să se preia date de acolo sau direct de la grădiniţe. Toată şcoala fierbe de când s-a auzit acest lucru, mai ales că la frigul de afară e inuman să ne pună pe drumuri. Dacă ni se cere o activitate suplimentară, normal e să fim plătiţi pentru ea", spune Delia, profesoară din Capitală. Unii se supun, alţii nu Tânăra precizează că a mai participat la activităţi de recenzare, dar că în ultimii ani acestea erau "obligatorii şi nu prea" şi cădeau mai mult în sarcina învăţătorilor. Dascălii îşi scriu of-ul şi pe forumul de pe site-ul Ministerului Educaţiei: "Domnul inspector să ne arate unde scrie, în Legea Educaţiei Naţionale, că în cele 40 de ore de activitate intră şi orele de recensământ. Eu voi refuza să fac asta, indiferent dacă sunt sau nu plătită, pentru că nu am timp. Şi n-o să umblu pe gerul ăsta pe străzi, iar copilul meu să rămână la grădiniţă cu paznicul până ajung eu să-l iau", scrie un profesor. O procedură mai simplă În comunităţile mici, unde autorităţile ştiu exact numărul copiilor, recenzarea se face mai simplu. "Eu ştiu câţi copii voi avea în clasa I pe baza listelor primite de la grădiniţă. Acolo s-a făcut o şedinţă cu părinţii, iar aceştia au completat o listă cu toate datele necesare. Ştim exact ce copii are fiecare familie, iar dacă nu îi înscriu la şcoală mergem acasă la ei", precizează Adina N., învăţătoare într-o localitate mică de lângă Târgu-Mureş. Ca măsură suplimentară, directorul şcolii cere informaţii şi de la medicii de familie, care au, la rândul lor, evidenţa copiilor. Procedura e mai uşoară şi în Cluj. Călin Mureşan, inspector în cadrul Inspectoratului Şcolar, spune că şcolile preiau direct datele de la grădiniţe. "Directorul şcolii răspunde ca toţi copiii din circumscripţie să fie înscrişi, şi el poate decide dacă e cazul să trimită pe cineva pe teren", precizează reprezentantul Inspectoratului. METODOLOGIE Înscrierea la pregătitoare, în patru etape Începând din acest an, copiii care merg în clasa pregătitoare şi în clasa I vor fi înscrişi în etape succesive. În prima etapă sunt înscrişi copiii ai căror părinţi vor ca cei mici să înveţe în şcoala de circum scripţie. În a doua etapă sunt înscrişi copiii ai căror părinţi solicită înscrierea la o altă unitate şcolară decât şcoala de circum scripţie, pe locurile rămase libere. În cea de-a treia etapă sunt înscrişi copiii ai căror părinţi au solicitat înscrierea la o altă şcoală decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost înmatriculaţi, din lipsă de locuri. De asemenea, depun dosarul acum părinţii care nu au participat la etapele anterioare de înscriere şi solicită, în etapa a treia, repartizarea la şcoala de circumscripţie. În cea de-a patra etapă este asigurată înscrierea copiilor care nu au participat la etapele anterioare sau nu au fost distribuiţi din diferite motive.

Ne puteți urmări și pe Google News