C-Crosser înseamnă tehnologie 4x4 japoneză, asezonată cu un strop de şarm francez.
Nu-i aşa că nu te-ai gândit niciodată să ieşi cu un Citroën la plimbare prin creierii munţilor? Nici nu aveai de ce, până acum. Maşinile constructorului francez, fie ele mici şi simpluţe ori încăpătoare şi impresionante din punct de vedere tehnologic, şi-au făcut un renume graţie confortului asigurat. Sau necazurilor oferite. Musai pe asfalt. Lucrurile se mai schimbă însă. Surprizele apar când te aştepţi mai puţin. Citroën are un SUV!
C-Crosser, aşa se numeşte, nu e o creaţie 100% proprie, dar, nu încape îndoială, bifează toate punctele importante pentru o maşină de acest gen. Şi, ca atare, trebuie luat în serios.
Paradoxal, cel mai important atu al noului C-Crosser este tocmai acela că nu e ceea ce spune că este. Adică un Citroën! Sub caroserie se ascunde un Mitsubishi Outlander. Prezenţa platformei dezvoltate de unul dintre experţii japonezi în 4x4 garantează că primul SUV al francezilor va fi un partener destoinic pentru drumeţiile tale montane. Sau doar pentru făţâiala de zi cu zi, prin gropile, peste canalele şi pe veşnicele şantiere de pe drumurile „normale“.
Pentru că este un SUV, poziţia înaltă la volan, care îţi permite să supraveghezi mai bine traficul, vine în standard. În maşină încap şapte persoane, ultimul rând de scaune putându-se rabata în portbagaj.
C-Crosser dispune de două motoare. Unul pe benzină, de 2.4 litri şi 170 de cai-putere (transmisie manuală sau automată), altul pe motorină, de 2.2 litri şi 160 CP (cu o cutie de viteze manuală).
Există trei niveluri de echipare, X, SX şi Exclusive. Dotările de bază sunt numeroase: şase airbaguri, ABS, ESP, climatizare, geamuri şi oglinzi acţionate electric, închidere centralizată, cruise control, computer de bord, proiectoare de ceaţă şi scaune faţă încălzite.
Preţul lui C-Crosser variază între 27.276 de euro cu TVA inclusă - pentru versiunea 2.4 X - şi 35.841 de euro cu TVA inclusă - 2.2 HDi Exclusive.